• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

حج پرچم و رایت اسلام است و همواره باید در اهتزار باشد/ پیروزی مرصاد تلخی پذیرش قطعنامه را قابل تحمل کرد

  • کد خبر : 5722
  • 31 تیر 1396 - 10:31
حج پرچم و رایت اسلام است و همواره باید در اهتزار باشد/ پیروزی مرصاد تلخی پذیرش قطعنامه را قابل تحمل کرد

حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت کیش با اشاره به توطئه ها و شرارت های آل سعود وایجاد ناامنی در منطقه با تحریک کویت گفت: حج پرچم و رایت اسلام است و باید همواره در اهتزار باقی بماند.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش،  رحمان یوسف پور امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تاکید بر اهمیت شرکت مسلمان در حج و اتحاد مسلمین در این آئین عبادی سیاسی میلیونی گفت: حج از مهمترین واجبات اسلام است به گونه ای که از سوی معصومین (ع) برآن تاکید شده است.
امام جمعه موقت کیش با اشاره به شیطنت های آل سعود تصریح کرد: عربستان با تحریک کویت سعی در ناامن کردن منطقه دارد.
وی افزود: حج بیرق و پرچم اسلام است که باید همواره در اهتزاز باشد و براساس سفارش معصومین در زمانی که مسلمانان خود توان مالی حضور در این آئین مذهبی را نداشته اند بر ولی مسلمین است که با هزینه بیت المال عده ای از مسلمان را راهی حج کنند تا حضور آنان همواره در حج نمودار باشد.
امام جمعه موقت کیش با بیان اینکه در هیچ دین و آیینی اشتراکاتی مانند پوشش یکسان، شعار یکسان و حرکت به سوی یک هدف واحد مانند آیین مقدس اسلام تعریف نشده است تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب کعبه یک گنجینه ای الهی است که در اختیار آل سود خائن قرار گرفته شده و درست مدیریت نمی شود.
وی تاکید کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر متولیان حرم کعبه درست عمل می کردند تمامی مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسلمانان در این گردهمایی بزرگ مسلمین برطرف می شد.
یوسف پوربا تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و رئیس مذهب تشیع اظهار کرد: تا زمان امام صادق(ع) از یک سو فرصتی برای تبلیغ دین پیش نیامده بود و از سوی دیگر اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کرده بودند.
وی با بیان اینکه پس از واقعه کربلا امام سجاد(ع) فرصتی برای حضور در محافل عمومی وایراد سخنرانی و وعظ نیافته بودند تاکید کرد: امام صادق(ع) در زمانی که بنی امیه در حال سقوط بود و بنی عباس بر روی کار استقرار نیافته بود توانست دانشگاهی تاسیس کنند و مردم نیز برای حضور در مکتب امام (ع) از راه های دور خود را به پای درس ایشان می رساندند.
خطیب موقت جمعه کیش افزود: امام صادق بیش از ۴ هزار دانشجو در رشته های مختلف تربیت کردند مانند محمد بن مسلم که سی هزار حدیث از محفوظ داشتند و جابربن حیان که به عنوان پدر علم شیمی مطرح شده و از اثرات علمی ایشان کتاب ها نوشته شده است و هشام که در مباحث کلامی استاد بودند.
وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در غرب کشور اظهار کرد: منافقان کوردل که در طول جنگ نقش ستون پنجم رابرای دشمن بازی می کردند پس از پذیرش قطعنانه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق  در سوم مرداد سال ۶۷ با شعار « از مهران تا تهران در سه روز » به خیال خام خود می توانند جنگ را به نفع عراق تغییر دهند .
حجت الاسلام یوسف پور ادامه داد: آن ها نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشته بودند که بعدها به مرصاد معروف شده بود و فکر می کردند می توانند قبل از اینکه مرزها بسته شده و نیروهای هر کشور به مرزهای خود بازگردند از این فرصت استفاده کنند اما امام راحل(ره) با هوشیاری و درایت فرموده بودند که « از مرزها غافل نشوید که جنگ هنوز تمام نشده است».
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در این عملیات در مدت سه روز با همکاری تمامی نیروهای زمینی وهوایی و مردمی توانستند دشمن را در داخل کشور غافلگیر کرده و شکست دهند به همین دلیل این عملیات از سوی جمهوری اسلامی ایران مرصاد ( کمین) نام گرفت.
خطیب موقت جمعه کیش تصریح کرد: پیروزی در این عملیات بزرگ و نابودی بدترین و خبیث ترین دشمنان امام پایان نبرد هشت ساله دفاع مقدس را برای رزمندگان با رضایت تمام کرد.
وی افزود: امام راحل ( ره) جام زهر را سر کشید  تا افتخار دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران باقی بماند اگر چه امام (ره) ناراحت بود که چرا جنگ اینگونه پایان پذیرفته و صدام تنبیه نشده است.
یوسف پور همچنین با اشاره به نزدیک شده ماه ذی القعده و ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) گفت: بسیاری از علما در طول تاریخ اذعان کرده اند که با توسل به حضرت فاطمه معصومه(س) در قم بسیاری از گره ها و مشکلات علمی و زندگی خود را حل کرده اند مانند صدرالمتالهین که ذکر شده هر زمان در مسئله ای علمی مشکلی برای ایشان پیش می آمد با توسل به حضرت معصومه(س) برطرف می شد.
وی با اشاره به نامگذاری ولادت کریمه اهل بیت(س) بنام روز دختر در تقویم جمهوری اسلامی برارزش و احترام زنان و دختران در اسلام تاکید کرد و افزود: توصیه می شود که میان فرزندان تبعیض قائل نباشید و اگر قائل شدید دختران را مقدم بدارید.
امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج در اسلام افزود: دختران و پسران خود را قبل از ورود به دانشگاه و یا اعزام به کشورهای دیگر به ازدواج ترویج و تشویق کنید.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که در روزهای گذشته در ۱۳ استان کشورتشییع شدند بر آزاد سازی هر چه سریعتر قدس و نجات مسلمان از شر آل سعود و اسرائیل غاصب تاکید کرد.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام یوسف پور و با حضور مردم مومن کیش در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5722
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.