• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

شورای نگهبان از ارکان نظام جمهوری اسلامی است/ آزاد سازی موصل توطئه های تفرقه آمیز آمریکایی ها را از بین برد

  • کد خبر : 5650
  • 24 تیر 1396 - 15:44
شورای نگهبان از ارکان نظام جمهوری اسلامی است/ آزاد سازی موصل توطئه های تفرقه آمیز آمریکایی ها را از بین برد

حجت الاسلام سیدین: شورای نگهبان که با درایت و ژرف نگری امام راحل(ره) شکل گرفت یکی از ارکان نظام است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام سیدعلی سیدین امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی تاسیس شورای نگهبان را از ارکان نظام دانست که با هوشیاری و ژرف نگری امام راحل(ره) شکل گرفته است و گفت: باید توجه داشته باشیم که مبادا شورای نگهبان مورد تضعیف قرار گرفته و با مکر و حیله های دشمنان در نظر ما کمرنگ شود.
وی با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملی در پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق اظهار کرد: پذیرش قطعنامه با توجه به تعبیر عارفانه امام خمینی(ره) برطبق وظیفه بود همانگونه که جنگ با دشمن بر طبق وظیفه بود.
امام جمعه موقت کیش ادامه داد: براساس فرمایش امام راحل(ره) جنگ ما برای خدا و پذیرش صلح نیز برای خدا و هر دو بر طبق وظیفه بود و زمانی که انسان مومن هر کار را برای خداد انجام دهد خود را در نظر نمی گیرد و پذیرش قطعنامه نیز بر همین نکته تاکید داشت.
وی با تسلیت ۲۵ شوال، سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع افزود: یکی از مهمترین علل معرفی امام جعفر صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب تشیع، سختی ها و تلاش های حضرت در سخت ترین زمان برای حفاظت و صیانت از مذهب تشیع و اسلام بود.
سیدین تاکید کرد: در زمان بنی امیه اسلام به انحراف رفته و بسیار تحریف شده بود و مسئولانی که خود را خلیفه مسلمین می دانستند آشکارا دستورات اسلام را زیر پا گذاشته واسلام و پیامبر(ص) را به تمسخر می گرفتند و منکر رسالت ایشان می شدند.
وی افزود: امام صادق(ع) در چنین شرایطی اقدام به تربیت شاگردان و ارسال آنان به سراسر دنیای اسلام کرده و با آگاه سازی مردم  نسبت به معارف الهی و شیعه از انحراف و تحریف دین اسلام جلوگیری کردند و امروز بر ما فرض است که با همه وجود از زحمات، معارف و دستورات اسلامی حراست و پاسداری کنیم.
امام جمعه موقت کیش همچنین با تبریک آزاد سازی موصل به مسلمانان و آزادگان جهان به خصوص مسلمانان عراق تصریح کرد: آزادسازی موصل نقشه ها و توطئه های تجزیه طلبانه و تفرقه آمیز آمریکایی ها را از بین برد.
وی با تاکید بر اینکه این پیروزی حاصل سکان داری و رهبری مرجعیت دینی بود افزود: هر جا مرجعیت دینی در راس امور قرار داشته باشد و به شکل الهی رهبری هدایت جامعه را بر عهده داشته باشد پیروزی اجتناب ناپذیر است.
حجت الاسلام سیدین یکپارچگی و وحدت ملت عراق را از دیگر دلایل پیروزی مسلمانان بر تکفیری ها در عراق دانست و تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی از مهمترین عواملی بود که موجب پیروزی مردم و بیرون راندن تکفیری ها از سرزمین های اسلامی بود.
وی اظهار امیدواری کرد با اتحاد جهان اسلام، شاهد پیروزی اسلام بر کفر و نقش برآب شدن توطئه های دشمنان و برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان باشیم.
خطیب موقت جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) نقل کرده اند که خداوند به حضرت موسی(ع) توصیه کرد« تا زمانیکه گناهان خود را مورد مغفرت ندیدی به عیوب دیگران مشغول نشو، تا زمانی که گنج های مرا رو به پایان ندیدید غصه روزی نخور، تا زمانی که ملک و حکومت مرا رو به زوال ندیدی به غیر از من امید نداشته باش و تا زمانی که مرده شیطان را ندیدی خود را از مکر وحیله او در امان مبین».
توزیع وصیت نامه شهدا در قالب فالنامه در میان نماز گزاران و برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته عفاف و حجاب از برنامه های جنبی نماز جمعه این هفته کیش بود.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام سیدعلی سیدین و با حضور مردم و مسئولان جزیره کیش در مصلی بزرگ شهر اقامه شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5650
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.