• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پژوهشکده محیط زیست کیش تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 5617
  • 23 تیر 1396 - 8:04
پژوهشکده محیط زیست کیش تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بهره برداری مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست دریایی کیش در بخش جنوبی این جزیره طی سه ماه آینده خبرداد.

به گزارش کیشوند نیوز از ایرنا ، علی اصغر مونسان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست دریایی در جنوب جزیره کیش اظهار کرد: این ساختمان به عنوان پژوهشگاهی برای بررسی موضوعات زیست محیط در حال ساخت است.
وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش پاک است و باید پاک بماند به اهمیت ایجاد این پژوهشگاه برای مردم و مسئولان در جزیره اشاره کرد و افزود: سواحل پاک موجود در جزیره این پاک بودن را تایید می کند و حساسیتی که کیشوندان به مباحث زیست محیطی دارند ما را بر آن داشت تا این مرکز را ایجاد کنیم .
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش با بیان اینکه معماری این ساختمان ویژه و شبیه یک لاک پشت است افزود : راه اندازی این مرکز در جنوب جزیره سبب رونق و توسعه این منطقه خواهد شد و در کنار سایت دانشگاهی ،موضوعات پژوهشی زیست محیطی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مونسان توجه به موضوعات آموزشی را در این مرکز بسیار با اهمیت خواند و گفت: دانش آموزان، دانشجویان ، گردشگران و ساکنان کیش می توانند از امکانات مجموعه بهره مند شوند.
وی پیشرفت فیزیکی مجموعه را ۶۰ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد تا این طرح در سه ماه آینده به بهره برداری برسد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پاسخ به سئوال ایرنا که تا چه اندازه مباحث تحقیقاتی در این مرکز مورد توجه قرار خواهد گرفت؟ ، افزود: باید موضوعات ریز تر دیده و در مباحث تحقیقاتی و آموزشی از استادان دانشگاهی بهره گرفته شود.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در این پژوهشکده باید موضوعاتی مورد پژوهش قرار گیرد که در اولویت نخست به مباحث جزیره مرتبط باشد .
معاون عمرانی و زیر بنایی منطقه آزاد کیش نیز گفت : این مجموعه در فضایی به وسعت دو هزارمتر مربع و در دو طبقه و نیم در حال ساخت است .
رامین افشاری با اعلام اینکه در طبقه همکف یک مرکز یا موزه آشنایی با موضوعات محیط زیستی قرار گرفته است افزود: دراین مجموعه دغدغه های ملی و منطقه ای همچون دریاچه ارومیه ، گرمایش خلیج فارس ، ریز گردها و موجودات دریایی کیش ، مرجان ها و پسماندها مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
وی اضافه کرد: در طبقه دوم این مجموعه پژوهشگاهی ایجاد خواهد شد که شامل آزمایشگاه ها و پژوهشگاههای مختلف ، تاکسیدرمی (روش خشک کردن جانوران) و سالن امفی تئاتر دیده شده است .
افشاری تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث محیط زیست به توسعه و انرژی پایدار باز می گردد ، تامین انرژی این مرکز از خورشید و نیروگاه خواهد بود.
معاون عمرانی و زیر بنایی منطقه آزاد کیش گفت: بیش از ۵۰ درصد میزان انرژی مصرفی در ساختمان را از انرژی خورشیدی و بخش روشنایی محوطه را نیز از توربین های بادی و انرژی خورشید تامین خواهیم کرد.
وی افزود: مراجعان در هنگام بازدید متوجه خواهند شد علاوه بر بهره مندی از سوخت های فسیلی برای تامین انرژی ، می توان انرژی برق را به صورت پاک از خورشید یا باد تولید کرد.
به گفته افشاری ،در محوطه فضای سبز ، گونه های گیاهی ارزشمند ویژه جنوب کشور با شناسنامه کاشته خواهد شد و در قالب یک موزه ،مردم می توانند از این باغ گیاهشناسی دیدن کنند .
وی توجه به محتوا و مفهوم را در این مرکز مهم خواند و گفت : در این مجموعه دغدغه های محیط زیست مورد توجه مردم از راههای مختلف شامل فیلم ها ، کتاب و استند به مراجعان ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5617
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.