• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگترین فرهنگسرای کیش

  • کد خبر : 5460
  • 12 تیر 1396 - 9:55
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگترین فرهنگسرای کیش

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگترین فرهنگسرای کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، جانفشان با بیان اینکه با تاکید دکتر مونسان مبنی بر توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی همگام با توسعه دیگر بخش های جزیره کیش، احداث این فرهنگسرا در دستور کار قرار گرفت، افزود: ساخت این فرهنگسرا از سال ۹۴ در جزیره کیش آغاز شده و تا کنون عملیات احداث آن ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه گفت:  فرهنگسرای بزرگ کیش در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با زیر بنای ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش و در  بلوار میر مهنا جنب میدان الغدیر در حال ساخت است.

 جانفشان با اشاره به اینکه این فرهنگسرا از دو بخش اصلی تشکیل شده است، گفت: این فرهنگسرا با طرح معماری ساختمان اصلی با ارتفاع تقریبی ۱۵ متر و سقف سبک مخروطی شکل و پلان دایره ای در حال ساخت است سقف سازه به گونه ای طراحی شده که مراجعه کنندگان می توانند با پیاده روی بر روی سقف به تمام فضاهای فرهنگسرا از جمله کتابخانه و کلاس های آموزشی دسترسی داشته باشند. این ویژگی خاص در طراحی، علاوه بر استفاده بهینه از فضای خارجی بنا، امکان دیدن مناظر زیبای خلیج فارس را بر فراز بام فرهنگسرا و از محوطه بیرونی مجموعه برای ساکنان و گردشگران فراهم می کند.  سالن های آمفی تئاتر و سینما نیز در این بخش واقع شده است. ساختمان دو طبقه دیگری با ارتفاع ۹ متر نیز در کنار این بخش قرار گرفته که در برخی  نقاط با این ساختمان مرتبط است.

 وی افزود: بزرگترین کتابخانه کیش، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت های ۱۰۰ و ۲۵۰  نفره به صورت چند منظوره با قابلیت نمایش فیلم، اجرای تئاتر صحنه ای و دیگر برنامه ها، ۱۲ کلاس آموزشی دارای استانداردهای لازم برای رشته های مختلف هنری، گالری، کتابخانه کودک، واحدهای سمعی و بصری و لابراتورهای مجهز زبان، فضای نگهداری کودک و فضاهای خدماتی از بخش هایی است که در این فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.

جانفشان در خصوص نمای بیرونی این فرهنگسرا گفت: با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نمای بیرونی این فرهنگسرا باز طراحی و مقرر شد از مواد سازگار و مناسب با شرایط آب و هوا و شرایط بومی کیش استفاده شود.

 مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در پایان خاطر نشان ساخت: روشنایی اضطراری، سیستم های اعلام و اطفاء حریق، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع پیشرفته، ساخت آبنما، محوطه سازی و فضای سبز زیبا از جمله تجهیزات این مجموعه فرهنگی است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر در جزیره کیش فرهنگسراهای سنایی، میلاد، مینا، اندیشه و میر مهنا در زمینه ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به ساکنان و گردشگران فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5460
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.