• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

صادرات غیرنفتی از بندر کیش ۳۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 5451
  • 11 تیر 1396 - 10:21

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال حاری از افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز ، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، “احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴۵۰ هزار و ۴۸۴تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۹۶ اظهار داشت: از این میزان، ۳۷۷ هزار و ۲۱۱تن به کالای غیر نفتی و ۷۳ هزار و ۲۷۳ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی از افزایش ۳۴ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و افزود: طی سه ماه گذشته، بالغ بر یک هزار و ۱۲۷تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۰ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۳۶۶ هزار و ۵۸ تن کالای غیر نفتی کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را سه هزار و ۶۰۴ فروند با رشد ۷درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۷۵ فروند شناور بالای هزار تن و سه هزار و ۴۲۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به ترابری ۲۰۲ هزار و ۴۵۵ نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی این مدت، ۳۷ هزار و ۸۷۸ دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به رونق تفریحات و گشت های دریایی در فصل بهار سال جاری خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۱۶۹ هزار و ۸۳۰ نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۵درصدی نسبت به سه ماهه بهار سال گذشته به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5451
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.