کد خبر : 4902
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

برای کاهش بروز سردرد در هنگام روزه داری چه کنیم؟

برای کاهش بروز سردرد در هنگام روزه داری چه کنیم؟

در این گزارش چند نکته مفید برای کاهش بروز سردرد در ماه مبارک رمضان توسط خانم بیتا ابراهیمی راد کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش ارائه شده است.

به گزارش کیشوند نیوز، سردرد می تواند علت های بسیاری داشته باشد، اما دلیل اساسی سردردهای مرتبط با روزه داری؛ ناشی از گرسنگی و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، خواب ناکافی و قطع مصرف موادی است که وابستگی ایجاد می کنند(مانند کافئین و نیکیوتین).سردردهای میگرنی نیز در این دوران تشدید می شوند،چون در ماه رمضان علایمی مانند سردردهای عصبی، کاهش قند خون و کم آبی باعث افزایش اسیدهای چرب آزاد خون شده و به طور مستقیم اثر شدیدی بر روی آزاد سازی کاته کولامین ها در میگرن می شود. اما حتی این افراد نیز با راهنمایی وکمک پزشک معالج و ایجاد تغییرات مختصر در مصرف دارو، می توانند روزه بگیرند.
برای کاهش بروز سردرد توصیه می شود:
– آب و مایعات کافی نوشیده شود. مصرف سبزیجات در وعده ی سحری کمک کننده است.
– عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید و در صورت اجبار،  از عینک و کلاه استفاده گردد.
– عدم انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش در معرض نور خورشید
– ترک سیگار قبل از ماه مبارک و یا به حداقل رساندن مصرف آن
– کم کردن مصرف قهوه و چای پررنگ قبل از ماه مبارک
– گاهی مصرف یک قرص مسکن در وعده ی سحری،  با مشورت پزشک می تواند کمک کننده باشد.
 .
بیتا ابراهیمی راد
کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php