• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

چند نکته برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

  • کد خبر : 4806
  • 06 خرداد 1396 - 8:09
چند نکته برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

در مواقعی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان مقارن می شود، یکی از مشکلات اساسی روزه داران، بروزتشنگی در طول روز است.

محدود کردن مصرف نمک در وعده های افطار و سحر در این دوران بسیار مهم و کمک کننده است. دریافت اضافه نمک، بدن را مجبور به واکنش نموده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر زیادی آب از بدن دفع می گردد. توصیه می شود به غیر ازمقدار نمک اندکی که برای طبخ لازم است به غذا اضافه شود، دیگر سر سفره به غذا نمک اضافه نشود.
علاوه بر آن،مصرف میوه و سبزی کافی می تواند در طول روز از بروزتشنگی زودرس جلوگیری نماید. بهتر است میوه در فاصله ی افطار تا سحر و سبزی درهر دو وعده ی افطار و سحر و سالاد بخصوص در وعده ی سحر مصرف گردد.
از مصرف مواد غذایی پرپروتئین در وعده ی سحری (مانند کباب ها) خودداری شود. این مواد غذایی به دلیل داشتن پروتئین زیاد، سبب تحریک تشنگی در ساعات اولیه ی روز شده، روزه دار را دچار تشنگی شدید می نمایند.
 همچنین مصرف غذاهای چرب و سنگین مثل حلیم و کله پاچه در وعده سحری، تشنگی فرد را در طول روز بیشتر می کنند.
بطور کلی نوشیدنی های حاوی کافیین از جمله نوشابه های گازدار و قهوه، و نیز چای پررنگ و غلیظ ادرار آور بوده و باعث دفع آب از بدن می گردند و به دنبال آن باعث احساس تشنگی و عطش و خشکی دهان در فرد می شوند.
بیتا ابراهیمی راد کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4806
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.