کد خبر : 4806
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1396 - 8:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چند نکته برای کاهش تشنگی در ماه رمضان بسته هستند

چند نکته برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

چند نکته برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

در مواقعی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان مقارن می شود، یکی از مشکلات اساسی روزه داران، بروزتشنگی در طول روز است.

محدود کردن مصرف نمک در وعده های افطار و سحر در این دوران بسیار مهم و کمک کننده است. دریافت اضافه نمک، بدن را مجبور به واکنش نموده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر زیادی آب از بدن دفع می گردد. توصیه می شود به غیر ازمقدار نمک اندکی که برای طبخ لازم است به غذا اضافه شود، دیگر سر سفره به غذا نمک اضافه نشود.
علاوه بر آن،مصرف میوه و سبزی کافی می تواند در طول روز از بروزتشنگی زودرس جلوگیری نماید. بهتر است میوه در فاصله ی افطار تا سحر و سبزی درهر دو وعده ی افطار و سحر و سالاد بخصوص در وعده ی سحر مصرف گردد.
از مصرف مواد غذایی پرپروتئین در وعده ی سحری (مانند کباب ها) خودداری شود. این مواد غذایی به دلیل داشتن پروتئین زیاد، سبب تحریک تشنگی در ساعات اولیه ی روز شده، روزه دار را دچار تشنگی شدید می نمایند.
 همچنین مصرف غذاهای چرب و سنگین مثل حلیم و کله پاچه در وعده سحری، تشنگی فرد را در طول روز بیشتر می کنند.
بطور کلی نوشیدنی های حاوی کافیین از جمله نوشابه های گازدار و قهوه، و نیز چای پررنگ و غلیظ ادرار آور بوده و باعث دفع آب از بدن می گردند و به دنبال آن باعث احساس تشنگی و عطش و خشکی دهان در فرد می شوند.
بیتا ابراهیمی راد کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php