• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برخورد با متخلفان تبلیغاتی بر مبنای قانون / تا کنون تخلف خاصی گزارش نشده است

  • کد خبر : 4533
  • 17 اردیبهشت 1396 - 18:08
برخورد با متخلفان تبلیغاتی بر مبنای قانون / تا کنون تخلف خاصی گزارش نشده است

بخشدار کیش با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات و هواداران آنها با رعایت اخلاق و در چارچوب قانون و مقررات فعالیت کنند و از هتک حرمت به دیگران بپرهیزند افزود : تا کنون مورد خاصی از تخلف انتخاباتی گزارش نشده است .

احمد زاهدی در مورد شور تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کیش گفت: تبلیغات در انتخابات روز به روز پررنگ تر می شود و همانگونه که به ستادهای انتخاباتی اعلام شده برای برگزاری جلسه ها و گردهمایی ها باید دو روز قبل از برگزاری درخواست کتبی خود را با اعلام ساعت و مکان به بخشداری اعلام کنند.
وی افزود: در صورت حضور سخنران در این گردهمایی ها نام و موضوع سخنرانی نیز باید اعلام شود تا با هماهنگی نیروهای امنیتی و انتظامی در راستای حفظ و امنیت و آرامش بیشتر اقدامات لازم صورت گیرد.
بخشدار کیش با تاکید بر اینکه ستادهای انتخاباتی باید بنرها و پارچه نوشته ها تبلیغاتی را تنها در ستادهای خود نصب کنند گفت : برای تبلیغات شهری نیز تنها از مکانهای مجاز و تعیین شده استفاده شود .
وی افزود :برای تبلیغات شهری در مکانهای مردمی و خصوصی نیز با هماهنگی می توان تنها ازپوسترهایی به اندازه ۱۰۰ در ۷۰استفاده کرد.
زاهدی از همه هواداران و طرفداران گروهها و نامزدها خواست تا تنها برای نامزدهای خود تبلیغ و از هتک حرمت،توهین و اقدام غیر قانونی بر علیه دیگر نامزدها خودداری کنند .
وی تصریح کرد : افراد تنها در چارچوب قانون و مقررات و تنها دیدگاه ها و نظر نامزدهای خود را تبلیغ و از ایجاد هر گونه تنش و درگیری جلوگیری کنند .
بخشدار کیش تاکید کرد : ستادهای انتخاباتی از افرادی برای سخنرانی دعوت کنند که تنشی ایجاد نشود و اگر احساس می کنند حضور آنها مشکلی ایجاد می کند از برگزاری جلسه خودداری شود ، در صورت لازم با هماهنگی شورای تامین از سخنرانی آنها جلوگیری خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که ایا تا کنون تخلفی گزارش شده است ؟ افزود : تا کنون تخلف خاص و حادی گزارش نشده و تنها به برخی از افراد که فعالیت های تبلیغاتی غیر از موازین تعیین شده انجام داده بودند تذکر داده شده است .

*محدودیتی برای ایجاد ستاد های انتخاباتی ریاست جمهوری نیست
وی با بیان اینکه از اماکن دولتی و عمومی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می کنند نمی توان برای تبلیغات استفاده کرد اظهار کرد : تنها اماکن خصوصی با رضایت مالک مجاز به ایجاد ستادهای تبلیغاتی هستند .
بخشدار کیش در مورد محدودیت در ایجاد ستادهای انتخاباتی گفت :محدودیتی برای برپایی ستادهای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و متقاضیان می توانند با درخواست کتبی از بخشداری ستادهای متعدد دایر کنند .

*هر گونه تبلیغ برای شوراها تا پیش از تاریخ اعلام شده ممنوع است
وی به انتخابات شورای شهر و روستا نیز اشاره کرد و در مورد برپایی ستادهای نامزدهای شوراها گفت : شوراهای شهر و روستا نیز می توانند تنها یک ستاد برادران و یک ستاد خواهران دایر کنند و عکسهای قابل استفاده تبلیغاتی نیز باید در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ باشد که رعایت نکردن آن خلاف مقررات قانونی است .
زاهدی زمان آغاز تبلیغات شوراها از ۲۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت : تا پیش از تاریخ اعلام شده هرگونه تبلیغ در فضای مجازی ،حقیقی و نشریات ممنوع است .

* بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود
وی در خصوص نحوه کنترل فضای مجازی برای انتخابات گفت : این کار توسط پلیس امنیت و فتا پیگیری می شود و خطاها به بخشداری منعکس و توسط کمیته پیشگیری از تخلفات پیگیری می شود تا بر اساس مقررات و قانون با متخلفان برخورد شود .
بخشدار کیش از همه هواداران نامزدهای ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا تنها در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنند و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هتک حرمت به دیگر افراد پرهیز کنند .
وی بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت : نگاه مردم به عملکرد هیات های اجرایی ، نظارت ، بازرسان و هواداران نامزدها هست و هر چه این افراد بیشتر و بهتر به قوانین ، مقررات و اخلاق پایبند باشند حضور حداکثری مردم در این روز سرنوشت ساز بیشتر خواهد شد.
بخشدار کیش به فرموده امام راحل اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند ‘ میزان رای ملت است و هر چه ملت رای دادند همان است’ و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند’ رای مردم حق الناس است و برای اینکه این حق به دست صاحب خود برسد همه در اجرا ، نظارت و تبلیغ باید برابر قانون حرکت کنند’.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4533
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.