• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نامزدها با رعایت اخلاق انتخاباتی بر مدار تکلیف حرکت کنند/ بصیرت مردمی ضلع حساس انتخابات

  • کد خبر : 4267
  • 02 اردیبهشت 1396 - 8:05
نامزدها با رعایت اخلاق انتخاباتی بر مدار تکلیف حرکت کنند/ بصیرت مردمی ضلع حساس انتخابات

حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه مردم با بصیرت وارد انتخابات شوند گفت: کاندیداها با رعایت اخلاق انتخاباتی باید بر مدار تکلیف، محور بیانات مقام معظم رهبری و منویات امام راحل (ره)که گفتمان اصلی انقلاب را تشکیل می دهند فعالیت های انتخاباتی خود را شکل دهند.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: در انتخابات برای اینکه اخلاق رعایت شود ۴ گروه باید سهم خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخابات باید حریم ها و حرمت ها را رعایت کرده و از اخلاق دینی خارج نشوند افزود: ۲ نگاه مثبت و منفی به قدرت وجود دارد که در نگاه منفی فرد برای رسیدن به قدرت ازهر وسیله ای استفاده می کند مانند کمونیست ها که معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند و این دیدگاه در تاریخ مشکلاتی را برای انسانیت به وجود آورده و در آن از ابزارهای مختلفی مانند دروغ، تهمت، چاپلوسی و تخریب استفاده شده است که در نگاه دینی این روش مردود شمرده شده است.
خطیب جمعه کیش تاکید کرد: نگاه دوم، نگاهی است که بر محور و مدار تکلیف استوار است و به دنبال آن فرد در راستای رضای الهی سخن گفته و مشق می کند و این همان قدرتی است که در متون اسلامی و نگاه دینی برآن تاکید شده است.
وی مسئولان را از دیگر ارکان مهم انتخابات برشمرد و افزود: مسئولان باید در کمال بی طرفی از امکانات مراقبت کنند زیرا انتخابات پایان یافته، برخی پیروز می شوند و رای می آورندو برخی رای نمی آورند اگر کسی از امکانات بیت المال و جایگاه حقوقی خود به نفع کاندیدایی استفاده کند باید در قیامت جوابگو باشد پس در چارچوب قانون و اسلام حرکت کنید.
امام جمعه کیش به ستاد های انتخاباتی نیز توصیه کرد: ستادهای انتخاباتی فقط باید تبلیغ کاندیدای خود را در دستور کار قرار دهند و با توجه به لیاقت نامزد ستاد خود تبلیغ کرده و از زیاده گویی بپرهیزند.
وی تصریح کرد: ستادهای انتخاباتی باید از تخریب رقبا پرهیز کرده و برای دنیای دیگران آخرت خود را از دست ندهند.
علیدادی با تاکید بر اینکه مردم از ارکان اساسی در تعیین سرنوشت خود هستند افزود: جمهوری اسلامی یعنی رای مردم در چارچوب نظام دینی اسلامی .
وی با تصریح بر اینکه مردم با بصیرت وارد انتخابات شوند ادامه داد: مردم بسیار مهم هستند و ضلع حساس انتخابات را تشکیل میدهند و هرچه بصیرت مردمی بالاتر باشد نتیجه مهمتر و بهتر خواهد شد.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه مردم بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و جناحی شجاع ترین افراد را انتخاب کنند اظهار کرد: به کسانی رای بدهید که به گفتمان انقلاب اسلامی از همه نزدیکتر باشند. کسانی که در محور بیانات رهبری ومنویات و وصایای امام راحل(ره)که گفتمان اصلی انقلاب را تشکیل می دهند حرکت می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد انتخاباتی اخلاق محور و خدا پسند در کشور برگزارشود تا دشمانن قسم خورده در بیرون از مرزها که مترصد هستند تا کوچکترین فتنه های انتخاباتی را به حجمی بزرگ تبدیل کرده و جریان سازی کنند ناکام باقی بمانند.
امام جمعه کیش توصیه کرد: مراقب باشید در میدان دشمن با حمایت از برخی و یا تخریب برخی دیگر گرفتار وسوسه های غلط دشمنان نشوید.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به واقعه طبس در روزهای آغازین پیروزی انقلاب افزود: دشمن مترصد فرصت بود تا به نظام جمهوری اسلامی آسیب برساند و با طراحی کودتا در داخل کشور دست به حمله نظامی به طبس زد؛ و در حالیکه ما از آن آگاهی نداشتیم دست الهی در صحرای طبس به واسطه شن های صحرا دشمن را زمینگیر کرد.
خطیب جمعه کیش با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۸۵ ، سپاه را از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در بدو تأسسیس شاید کسی فکر نمی کرد در آینده سپاه به قدرت بزرگی سرنوشت ساز و موثر در کشور تبدیل شود.
وی افزود: امروز سپاه در کنار دیگر نیروهای مسلح، دفاع وضریب امنیت را در کشور به جایی رسانده است که دشمن جرأت کوچکترین تعرض به کشور را ندارد.
علیدادی با بیان بخش هایی از فعالیت های سپاه درزمینه های عمرانی، فرهنگی و دفاع از فرهنگ ملی و اسلامی ادامه داد: در تقویت جبهه مقاومت و مشاوره دادن به نیروهای مبارزه توانسته است آن ها را با پیروزی های چشمگیر روبرو کرده و ابرقدرت ها را به زانو درآورد.
امام جمعه کیش همچنین با اشاره به مجازات هایی که در اسلام برای گناهان تعیین شده است گفت: مجازات های اسلامی متناسب با گناهانی است که افراد مرتکب شده اند.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم مجازات ها با توصیف هایی مانند عذاب الیم، عذاب عظیم، عذاب مهین و عذاب شدید یاد شده است اظهار کرد: گناهان آثار متفاوتی دارند. گاه اثر گناه تنها شخص گناهکار را در بر می گیرد، گاه خانواده و محیط وی را و گاه آثار گناه چون موجی در جریان است و مجازات آن نیز باید بر اساس اثر گناه تعیین شود.
خطیب جمعه کیش تاکید کرد: برخی گناهان آثاری جاری در جامعه دارند و مشکلاتی را برای افراد جامعه به وجود می آورند که متناسب با آثار گناهان خود نیز باید در آخرت پاسخگو باشند.
نماز جمعه این هفته جزیره کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور مردم مومن و خداجوی کیش در مصلای بزرگ شهر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4267
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.