• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

کشتی بزرگ اقیانوس پیما وارد آبهای جزیره کیش شد

  • کد خبر : 3833
  • 02 فروردین 1396 - 19:41
کشتی بزرگ اقیانوس پیما وارد آبهای جزیره کیش شد

موسوی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون این بزرگترین کشتی اقیانوس پیمایی است که برای سفرهای تفریحی در داخل کشور بکار گرفته می شود افزود: در مرحله نخست این کشتی از مقصد کیش به قشم و یا سایر بنادر داخلی گردشگران را جابجا خواهد کرد ودر مراحل بعدی نیز برای سفرهای کوتاه مدت دریایی به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش کیشوندنیوز ، در دومین جلسه ستاد نوروزی که صبح امروز دوم فروردین با حضور معاونان و مدیران سازمان در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد موسوی مدیر عامل بنادر وفرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: کشتی اقیانوس پیمای ۴ طبقه با ظرفیت ۱۶۰۰ صندلی تا بعد ازظهر روز چهار شنبه دوم فروردین وارد حوضچه بندر کیش می شود.

موسوی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون این بزرگترین کشتی اقیانوس پیمایی است که برای سفرهای تفریحی در داخل کشور بکار گرفته می شود افزود: در مرحله نخست این کشتی از مقصد کیش به قشم و یا سایر بنادر داخلی گردشگران را جابجا خواهد کرد ودر مراحل بعدی نیز برای سفرهای کوتاه مدت دریایی به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بکارگیری این کشتی را  گام موثری در جهت تقویت گردشگری دریایی کشورمان خواند و گفت: طول این کشتی ۱۷۶ متر است و با ۱۵۲کابین و ۴۰۴ تخت اقامتی امکان پذیرش بیش از ۵۰۰ مسافر را دارد. ۳۵۰۰ متر فضای رستورانی ، ۲ سالن سینما ، اتاق مطالعه ، کتابخانه ، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این کشتی کروز است .

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان ۱۳۵ خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی ۸ درب جانبی نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد. برای رفاه بیشتر گردشگران نیز در این کشتی آشپزخانه ایرانی با تجهیزات مناسب برای پخت انواع غذاهای ایرانی تعبیه شده است .

سیدرضا سراج مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش هم از راه اندازی تورهای هندورابی خبر داد گفت: امروز نخستین گروه از گردشگران عازم هندورابی شدند .

وی با اعلام اینکه تا کنون ۳۵۰ نفر برای تورهای یک روزه هندورابی نام نویسی کرده اند گفت: در یکی دو روزگذشته به دلیل شرایط بد جوی تورهای هندورابی برقرار نشد اما از امروز گردشگران علاقمند می توانند سفر به جزیره آرامش را آغاز کنند.

سراج با بیان اینکه اقدامات رفاهی و اقامتی مناسبی در هندورابی آماده شده است گفت:هتل این جزیره با ۱۸ اتاق و ۵۶ تخت اقامتی  با خدمات هتل های ۴ ستاره در ایام نوروز پذیرای گردشگران است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش نصریح کرد: دو بسته پیشنهادی  برای تورهای هندورابی درنظرگرفته شده است . تورهای یک روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر شامل رفت وبرگشت با کشتی ، اقامت چند ساعته در چادرهای اقامتی، گشت جزیره و ناهار با قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر است . برای گردشگرانی که علاقمند به اقامت شبانه در هندورابی هستند نیز تورهایی در نظر گرفته شده که از ساعت ۵ بعداز ظهر تا ۱۱ صبح روز بعد خواهد بود و شامل شام و صبحانه ، گشت جزیره و اقامت در هتل ۴ ستاره هندورابی است و قیمت آن ۱۸۰ هزار تومان برای هر نفر است.

تهیه و نصب ۳۰ چادر اقامتی ،استقرار ۲ دستگاه خودرو جهت سافاری وتور تفریحی ، سه دستگاه ماشین باگی ، ۳ دستگاه مینی بوس و یک هایس برای گشت جزیره ، ایجاد کاروان جهت پذیرایی با غذای گرم در ساحل، افزایش ظرفیت هتل با خریداری کاناپه های تخت خواب شو، خریداری تجهیزات هتلی و آشپزخانه جهت ارتقاء سطح خدمات، راه اندازی کافی شاپ و مینی سوپر در هتل برای افزایش رفاه گردشگران وامکان دسترسی به اقلام ضروری ، خریداری دو دستگاه ژنراتور ۱۲۵کیلو وات ، جانمایی۴ دستگاه کانکس و احداث یک ساختمان جهت کارکنان ، ساخت ۴ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ باب حمام و رختکن ویژه گردشگران، ایجاد امکان دسترسی به اینترنت، تجهیز سردخانه های پیشرفته جهت تامین مواد غذایی گردشگران و خریداری اقلام خوراکی ومیوه وتره بار برای پذیرایی از گردشگران از جمله اقدامات انجام  شده در جزیره هندورابی برای ایام نوروز بود.

سراج بابیان اینکه دفاتر فروش مرکزی تورهای هندورابی در شرکت توسعه سرمایه گذاری و کانتر های مربوطه در فرودگاه وبندرگاه راه اندازی شده است گفت : جهت ارائه خدمات تفریحی به گردشگران هندورابی قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده است که شامل بخش های مختلفی از جمله اجرای  برنامه های سرگرم کننده در کشتی ، معرفی هندورابی ، ثبت عکس و خاطرات گردشگران در جزیره و سیرک بزرگ و مهیجی با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر همراه با برنامه های شاد، نمایش طنز و آتش بازی واجرای موسیقی های سنتی ازجمله خدمات تفریحی است که برای گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است.

پرهام جانفشان مدیرعامل شرکت عمران آب وخدمات نیز از اقامت ۱۰ هزار و ۵۸۴ مسافر در کمپ های چادری کیش در ۵ روزپایانی سال و روز نخست فروردین خبر داد و افزود: در این مدت گردشگران در ۲ هزار و ۹۰۸ چادر اقامت کرده اند .

وی از رشد چشمگیر مسافران ورودی  در نخستین روز سال نو خبر داد و گفت : شمار گردشگران پذیرفته شده در کمپ های چادری کیش در روز اول فروردین ۳ هزار و ۶۷۰ گردشگر بود.

این گردشگران در مجموع در ۹۵۲ چادر شامل  ۸۵ چادر در کمپ جانبازان ، ۵۱۳ چادر سازمانی و ۳۵۴ چادر شخصی در کمپ مصلی ساکن شدند.

عبدالرضاابراهیمی مسئول آمار واطلاعات کمیته پشتیبانی ستاد نوروزی نیز از رشد حدود ۱۴ درصدی مسافران ورودی کیش در نوروز ۹۶خبر داد و گفت : از ۲۶ اسفند تا اول فروردین۷۰ هزار و ۷۸۴ گردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی به کیش سفر کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. آمار گردشگران ورودی کیش پارسال ودر مدت مشابه ۶۲ هزار و ۱۲۶ نفر بود.

وی همچنین از رشد  ۳۴و نیم  درصدی سفرهای دریایی شناورها و لندیگ کرافت ها در این مدت خبر داد و گفت: امسال  در ۵ روزپایانی سال وروزنخست فروردین ۲۲۲سفر دریایی انجام شده که نسبت به آمار ۱۶۵ سفر در سال گذشته ۳۴ و نیم درصد رشد داشته است.

ورود خودروهای شخصی نیز در این مدت با رشد بیش از ۲۴ درصد از ۴ هزار و ۶۰۳ خودرودر نوروز سال ۹۵ به ۵ هزار و ۷۱۶ خودرودر نوروز ۹۶ رسیده است.

پروازهای ورودی جزیره کیش نیز از ۲۶ اسفند تا اول فروردین بیش از ۱۰ درصد رشد داشته و از ۳۰۰ پروازدر روزهای ۲۵ اسفند ۹۴ تا اول فروردین ۹۵  به ۳۳۱ پروازدر حدفاصل ۲۶ اسفند۹۵ تا اول فروردین ۹۶ رسیده است.

  دکتر رضا نیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش نیز در این نشست با اعلام اینکه از ۲۵ اسفند تا کنون  در سه پایگاه درمانی بوعلی ، وکمپ سحر وصدف ۱ هزار و ۹۵۱ مورد خدمات درمانی به مراجعه کنندگان ارائه شده و ۲۷۱ مورد هم مراجعات بهداشتی  بوده است  گفت : در این مدت با انجام ۳۴۵ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن عرضه مواد خوراکی ، سلامت مواد خوراکی در جزیره کیش به شدت کنترل شده و ۴ هزار و ۴۲۲ کیلومواد تاریخ مصرف گذشته و فاسد جمع آوری و معدوم شده است. از ابتدای اسفند تا کنون نیز مجموع مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته و فاسد که ازفروشگاه های سطح جزیره کیش جمع آوری شده ۱۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بوده است .

به گفته دکتر رضانیا ۸۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک، ۶ مورد نمونه برداری میکروبی از آب،۲۲  مورد بیماری یابی با محوریت مالاریا،۵۳ مورد درمان گازگرفتگی حیوان های خانگی و تزریق واکسن هاری، پست قرنطینه دریایی ۸۰ گروه مسافر، و پست قرنطینه هوایی  مسافر و خدمه پروازی ۱۰۷۷ پرواز خارجی از جمله فعالیت های مرکز توسعه سلامت کیش دراستقبال از نوروز بود.

دکتر رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفند تا پایان روز اول فروردین ۳۶۰۰ نفر از نمایشگاه بهارانه بازدید کرده اند اظهار داشت: در ایستگاه کودک  از۴۲۷ گردشگر خردسال پذیرایی شده و۲۸۷ نفر نیز در جشنواره بازی و سرگرمی شرکت کرده اند. ۱۸۵۰ گردشگر درپارک ساحلی مرجان و۲ هزار گردشگر در  پارک ماهیگیراز برنامه های شاد و جنگ های نوروزی استفاده کرده اند. امسال در سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی جزیره کیش نیز ایستگاه سرگرمی کودکان راه اندازی شده است تا خانوده ها در حین حضور در فرودگاه از فضای شاد و سرگرم کننده ای برای کودکان خود بهره مند باشند که از ۲۶ اسفند تا پایان روز نخست فروردین ۳۳۶ کودک در این ایستگاه پذیرایی شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  با اشاره به اینکه نوروز گذشته از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۲ فروردین ۹۵ در سطح جزیره  ۴ مورد قطعی برق اتفاق افتاد گفت : امسال با تمهیدات ا ندیشیده شده تنها یک بار قطعی برق رادر جزیره شاهد بودیم .

وی همچنین از افزایش ۳۸ درصدی آرد ورودی به جزیره کیش در این مدت خبر داد و گفت : از ۲۶ اسفند تا اول فروردین میزان مصرف آرد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد فزایش داشته است.

رضوانی با تاکید بر تلاش گسترده واحد نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی گفت : امسال کالاهای ورودی ۲۵ درصد و انجام آزمایش ها ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش بیمارستان و اورژانس شاهد افزایش مراجعات بودیم گفت : از ۲۶اسفند تا اول فروردین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال مراجعات بیمارستانی ۹ درصد، اعلام اورژانس ۱۵ درصد و بستری ۳۱ درصد رشد داشته است.در پایگاه های هلال احمر نیز رشد ۱ و نیم برابری مراجعه کنندگان راداشتیم که با ارتقاء سطح توانمندیها وافزایش میزان آمادگی نیروها خوشبختانه درصد اعزام مراجعه کنندگان از پایگاههای هلال احمر به بیمارستان ۳۳ درصد کاهش داشته است.

دکتر جیرفتی معاون اقتصادی  سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش هم  از انجام ۲ هزار و ۳۱۰ مورد بازدید درروزهای ۲۶ اسفند تا اول فروردین ۹۶خبر داد و گفت :دراین مدت در راستای نظارت گسترده تر بر روند عرضه وفروش کالاهادر مراکر تجاری ۸۶ مورد عدم نصب مجوز فعالیت اقتصادی، ۱۸۷ مورد نصب نکردن برچسب قیمت ، ۲۸ مورد حراجی بدون اخذ مجوز، ۹ مورد فروش کالاهای برند بدون مجوزمربوطه و ۱۳ مورد گرانفروشی گزارش شد.

وی افزود: برخوردقانونی با متخلفان شامل ۳۶۰ مورد تذکر شفاهی ، ۱ مورد اخطار کتبی و ۱۵مورد نیز اعمال جریمه نقدی بود.

از ۲۶ اسفند تا اول فروردین نیز ۸ مورد شکایت حضوری داشتیم که۳  مورد غیرمرتبط بود و به ۵مورد نیز به طور کامل رسیدگی شد.

لازم به ذکر است در آمارهای مقایسه ای تمامی اعداد و آمارهای ۵ روز پایانی سال ۹۵ از ۲۵ اسفند محاسبه شد که امسال با توجه به ۳۰ روزه بودن اسفند آمارهای ۵ روز پایانی سال از ۲۶ تا ۳۰ اسفند محاسبه شده است.

منبع: روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3833
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.