• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ارائه خدمات مطلوب شهر سازی بر بستر الکترونیک

  • کد خبر : 3552
  • 14 اسفند 1395 - 20:37
ارائه خدمات مطلوب شهر سازی بر بستر الکترونیک

نیک فرجام با اعلام اینکه بهره برداری از پرتال شهر سازی در این سامانه از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد گفت: هر یک از کاربران تنها با داشتن شناسه و رمز عبور می توانند روند صدور مجوز و دریافت گواهی های شهرسازی در این پرتال را پیگیری کنند که این امر امنیت صدور مجوز را افزایش داده واز بروز هرگونه تخلف و صدور مجوزهای جعلی پیشگری خواهد کرد.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس نیک فرجام معاون معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به اینکه تفکیک فعالیت ها و اختیارات شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به سه شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش، سبب ارتقاء خدمت رسانی، تخصصی تر شدن خدمات، تسهیل و تسریع امورو  رفاه بیشتر شهروندان و مراجعان شده است گفت: با تخصصی تر شدن فعالیت های هر واحد با هدف ارائه خدمات دقیق تر و بهینه به مراجعان، سامانه هوشمند شهرسازی از ابتدای دی امسال به طور کامل جایگزین سیستم قدیمی مارلیک شد و همین امر زمینه راه اندازی پرتال شهرسازی را فراهم کرد.

وی افزود: این سیستم که  با دقت بسیار و بر خورداری از بانک اطلاعاتی جامع تر نسبت به سیستم های قدیمی امکان دسترسی سریع و دقیق به تمامی اطلاعات لازم از جمله متراژ و سوابق صدور مجوز زمین های مسکونی، تجاری و خدماتی را برای مراجعان فراهم می کند بدلیل کاهش نقش نیروی انسانی ،میزان خطا در درج اطلاعات، محاسبات و صدور مجوز را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

نیک فرجام با اعلام اینکه بهره برداری از پرتال شهر سازی در این سامانه از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد گفت: هر یک از کاربران تنها با داشتن شناسه و رمز عبور می توانند روند صدور مجوز و دریافت گواهی های شهرسازی در این پرتال را پیگیری کنند که این امر امنیت صدور مجوز را افزایش داده واز بروز هرگونه تخلف و صدور مجوزهای جعلی پیشگری خواهد کرد.

تامین رفاه شهروندان، تسریع در روند فعالیت ها و ارتقاء امنیت صدور مجوز و گواهی های ساخت و ساز از مزایای راه اندازی پرتال شهرسازی سامانه هوشمند شهرسازی کیش است.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی فعالیت ها و کاهش مراجعات مردمی از مزایای ارزشمند تک پنجره ای شدن خدمات شهرسازی و ارائه خدمات بر بستر الکترونیک است افزود: بخش نخست اجرای این طرح از نیمه دوم اسفند تا ۱۵ اردیبهشت۹۶ ادامه خواهد داشت و از نیمه دوم اردیبهشت هیچ درخواست مجوز یا گواهی به صورت دستی ثبت نمی شود. به همین دلیل طی فراخوانی از تمام سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساخت و ساز دعوت شده است تا جهت دریافت شناسه کاربری و رمز عبور این پرتال اقدام کنند.

ارتقاء امنیت صدور مجوزها و گواهی های شهرسازی

 معاون معماری و شهر سازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش از طراحی و چاپ کاغذ مخصوص صدور مجوز و گواهی های شهر سازی خبر داد و تصریح کرد: پیش از این مجوزها بر روی کاغذهای ساده و بدون هولوگرام امنیتی صادر می شد به همین دلیل در راستای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده و جعل مجوزها، کاغذهای ویژه ای با طراحی مخصوص، مهر بر جسته و استفاده از هولوگرام امنیتی آماده شد که از این پس تمامی مجوزها و گواهی های شهرسازی با استفاده از این کاغذها صادر می شود.

تغییر ساختار سازمانی شهر سازی کیش و ایجاد واحد کنترل نظارت عالیه

نیک فرجام با بیان اینکه نظارت دقیق تر بر روند ساخت و سازها در جزیره کیش  با هدف استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز از اولویت های معاونت شهرسازی است گفت: با توجه به اینکه بهینه سازی کیفیت ساخت و ساز با نظارت مداوم شهرسازی بیشتر تامین می شود، در شش ماه گذشته تا کنون  واحد کنترل نظارت عالیه در شهرسازی کیش  ایجاد شده است تا علاوه بر نظارت مهندسان  ناظر، شهر سازی از ابتدا بر روند فعالیت های ساخت و ساز در بخش های مختلف جزیره کیش نظارت دقیق تر و کامل تری داشته باشند.

به گفته معاون معماری و شهر سازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش تغییر ساختار سازمانی  و ساماندهی واحد امور مهندسان ناظر نیز با توجه ویژه به نقش کلیدی آنها در استاندارد سازی صنعت ساخت و ساز از دیگر اقداماتی  بود که در شش ماه گذشته در معاونت شهر سازی کیش اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مهندسان ناظر نمایندگان شهر سازی در پروژه ها هستند افزود: برای این ساماندهی ساختار بخش های مختلف از جمله بخش انتظامی مهندسان و کنترل مضاعف نقشه ها آماده و نیروهای متخصص تعیین شده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند که پس از تدوین کامل ضوابط، این طرح نیز به طور کامل اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش و با توجه به مصوبات چهارمین شورای معماری و شهر سازی سال ۹۵ اعتبار گواهی های تمدید پایان کار کلیه کاربری های صادره در حوزه شهرسازی از یک سال به دو سال  باهدف کاهش مراجعات مردمی، تامین رفاه بیشتر ساکنان و فعالان عرصه ساخت و ساز افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که پیش از تصویب این مصوبه تمامی گواهی های تمدید پایان کار با اعتبار یکساله صادر می شده است.

معاون معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، همچنین در خصوص پذیره های صادر شده در این معاونت گفت: پیش از این پذیره های صادره در شهر سازی تنها سه روز اعتبار داشتند و این امر روند فعالیت سرمایه گذاران و فعالان عرصه ساخت و ساز و ساکنان را با مشکل مواجه می کرد از اینرو برای افزایش رضایتمندی مراجعان و تسهیل شرایط فعالیت آنها  با ایجاد هماهنگی های لازم مدت اعتبار پذیره های  پایان کار به ۴۵ روز و سایر پذیره ها به ۳۰ روز افزایش یافت.

لازم به ذکر است  گواهی های عدم خلاف، پایان کار و تمدید پایان کار و مجوزهای حصار کشی و تجهیز کارگاه، ساخت، ادامه عملیات، تغییر نقشه، اضافه ساخت، تغییر بنا، تخریب و نو سازی و تعمیرات عناوین گواهی ها و مجوزهایی است که در معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش صادر می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3552
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.