به گزارش کیشوندنیوز، رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد عنوان کرد: این روزها حال هیچکس خوب نیست، فضای کسب و کار به شدت آسیب دیده و کار همه ما چه بخش خصوصی چه رسانه و چه مدیران دولتی در کیش سخت شده است و این بر هیچکس پوشیده نیست اما باید کاری کنیم که امید از بین مردم نرود.
وی افزود: امروز گردشگری کیش دچار چالش است و فضای کسب و کار مناسب نیست، از دخل و خرج مردم گرفته تا وضعیت حمل و نقل عمومی، آب و برق، هواپیما جادههای منتهی به کیش و… دچار ناترازی هستیم و تغییر مدیریتهای پیدر پی هم مزید بر علت شده است.
مدیرعامل جامعه بازاریان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا ما درکیش توانسته ایم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم ادامه داد: متاسفانه ما نتوانستیم وظیفه میزبانی را به خوبی انجام دهیم، کیش اولین اولویت گردشگری در ایران است و باید تمام خدمات را به استانداردها نزدیک کنیم تا گردشگر پس از ورود به جزیره از همه خدمات دریافتی راضی باشد.
سادات نجفی با عنوان اینکه سفر به کیش امروز گران نیست، گفت: برخی میگویند چون بلیت هواپیما گران شده مسافران به کیش نمیآیند اما در این فصل از سال نرخ تورهای کیش از دیگر شهرهای کشور پایینتر است و حتی تور ۱۰ روزه با قیمت ۵ میلیونی هم داریم و این قیمتها را نمیتوان برای مشهد و شیراز پیدا کرد، امروز هتل ۴ ستاره در تهران زیر ۴.۵ نمیتوانید پیدا کنید ولی در کیش با ۱.۲ هم موجود است.
مدیرعامل جامعه بازاریان وبازرگانان کیش تصریح کرد: ما ظرفیتهای خود را نادیده می گیریم، ما باید در شرایط سخت در کنار هم تلاش کنیم، در شرایط سخت کسبه منتظر سود بالا نیستند اما انتظار دارند که بتوانند هزینه های جاری را پوشش دهند.
وی در ادامه توضیحات جامعی در رابطه با کمپین بزن بریم کیش ارائه داد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تصمیم گرفتیم که موسسه جشنوارههای کیش را مجدداً فعال کنیم، اما یکسری گرفتاری به وجود آمده بود و به ما اعلام شد که منتظر موسسه جشنوارهها نباشید.
سادات نجفی ادامه داد: بعد از آن ایده کنسرسیوم گردشگری توسط جامعه بازاریان ارایه شد که این کنسرسیوم متولی تمامی مناسبتها بشود.
وی بیان داشت: با پنج تشکل اصلی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، جامعه هتلداران، جامعه پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و کلوبداران که در کیش کار میکنند جلسه مشترک گذاشتیم و گفتیم که در قالب کنسرسیوم فعالیت کنیم و قرار شد سازمان منطقه آزاد کیش بازرس آن باشد.
مدیرعامل جامعه بازاریان گفت: در سال ۸۱ تحربه خوبی از مجمع تشکلهای صنفی داشتیم و حدود ۷۰۰ میلیون تومان طی چند ماه جمع کردیم و توانستیم چندین جشنواره موفق برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: “کمپین بزن بریم کیش” توسط آقای کاظمی که (مشاور آقای سرهنگی) حدود ۶ ماه تلاش کردند و رویدادهای مختلفی را معرفی کردند و مقرر شد هر رویدادی که توسط این کمپین برگزار شود و مورد تأیید کنسرسیوم باشد، هزینه آن توسط کنسرسیوم تامین شود.
سادات نجفی تأکید کرد: تا به امروز این کمپین هر چه هزینه کرده هیچ ربطی به کنسرسیوم نداشته و سازمان منطقه آزاد کیش آنها را تأمین کرده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه فروش بلیتهای دریایی توسط سازمان منطقه آزاد کیش و کمپین بزن بریم کیش، عنوان کرد: متأسفانه این موضوع مدیریت نشد و نیاز به کارشناسی بیشتری داشت.
مدیرعامل جامعه بازاریان افزود: در حال حاضر با توجه به اختلافات پیش آمده در بین دو رکن کنسرسیوم گردشگری، عملاً دو بال کنسرسیوم نمیتوانند ما را همراهی کنند بنابراین مجبوریم فعالیتمان را مستقل ادامه دهیم.
وی با انتقاد از ضعف ناظران سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری اظهار داشت: سامانههای گردشگری موجود کاملاً شفاف هستند و سازمان منطقه آزاد کیش هم به آنها دسترسی دارد، برخی جاها سیستم نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش ترک فعل کرده است، سوال این است که بازرسان این سازمان در سیستم توزیع خدمات گردشگری چه کاری انجام میدهند؟
سادات نجفی عنوان کرد: نیاییم به بهانه اینکه میخواهیم شفاف سازی ایجاد کنیم بین بخش خصوصی اختلاف ایجاد کنیم، اجازه بدهیم بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد و باید به شکل درست مدیریت کرد اختلافی به وجود نیایید.