• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
10
اختصاصی کیشوندنیوز؛

در کمپین بزن بریم کیش چه خبر است؟

  • کد خبر : 31008
  • 02 مرداد 1403 - 18:46
در کمپین بزن بریم کیش چه خبر است؟

به نظر می رسد بلاگرهایی که به این کمپین اضافه می‌شوند اغلب یک سبک زندگی و خط فکری دارند و برخی از آنها هدفی غیر از معرفی کیش داشته باشند.

به گزارش کیشوندنیوز، مدتی است طرحی به اسم “مرجان” در جزیره کیش راه اندازی شده است که در معرفی این طرح در وبسایت آن عبارات کلی بیان شده و از جزئیات آن خبری در دست نیست: ” در این طرح صیانت و پایداری محیط زیست، ریل‌گذاری پیشرفت همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه کارآفرینی، نوآوری، تاب‌آوری و پایداری جزیره در مسیر توسعه دارای اولویت است و مردم (کیشوندان) مجریان اصلی این طرح هستند.”

در زیر مجموعه طرح مرجان، اخیراً کمپینی با عنوان “بزن بریم کیش” راه اندازی شده است که در معرفی وبسایت مربوط به آن نوشته شده که “هدف این کمپین معرفی کیش و جذب گردشگران داخلی و خارجی است”.

چند ماه قبل کنسرسیومی متشکل از جوامع و اصناف مختلف جزیره کیش راه اندازی شد که به همراه سازمان منطقه آزاد کیش تأمین مالی و دیگر حمایت‌های مورد نیاز کمپین بزن بریم کیش را بر عهده بگیرد.

گویا در این کمپین قرار است افرادی به‌عنوان بلاگر، به معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش بپردازند و بانوان کیشوندی که در اینستاگرام فعال هستند برای این کار انتخاب و سازماندهی شده‌اند و مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

گرچه همه این بانوان دختران و مادران این سرزمین هستند و قابل احترام می باشند اما اولاً اینکه متأسفانه برخی از آنها با پوششی نامناسب و به دور از شئونات اسلامی اقدام به معرفی برخی مراکز کیش می‌کنند و دوم اینکه هدف گذاری کارگزار برای استفاده از زنان برای معرفی جزیره کیش مورد سوال است!

ابهام موضوع زمانی بیشتر می شود که برخی از این بانوان حتی فالورهای چندانی ندارند و تحت حمایت این کمپین قرار گرفته‌اند و روز به روز بر تعداد این “بانوان” افزوده می شود.

طبق شواهد به نظر می رسد بلاگرهایی که در این کمپین قرار دارند اغلب یک سبک زندگی و خط فکری دارند و برخی از آنها هدفی غیر از معرفی کیش داشته باشند.

حضور زنان در عرصه‌های مختلف از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و آمارهای موجود نشان از رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان و حضور پررنگ تر در جامعه بعد از انقلاب اسلامی را دارد اما تقلیل جایگاه زن در جامعه و استفاده ابزاری از زنان موضوعی است که در دین اسلام به‌شدت با آن مخالفت و مقابله شده است.

گاهاً مشاهده می‌شود که ایجاد فضای رقابتی بین بلاگرها آنها را به سمتی می‌برد که به هرقیمتی بخواهند دیده بشوند و پست‌هایشان لایک بخورد و بازدید بگیرد تا اینکه بخواهند کیش را به دیگران نشان دهند، این کار باعث می‌شود برخی از آنها برای دیده شدن دست به هرکاری بزنند! گرچه دستگاه‌های نظارتی همواره ناظر این اقدامات هستند اما بالا رفتن تعداد آنها قطعاً نظارت بر آنها را سخت‌تر خواهد کرد.

اینکه معیار متولیان کمپین بزن بریم کیش برای انتخاب این بلاگرها چیست و با چه شناختی از آنها حمایت مادی و معنوی می کند؟ آیا این افراد تخصصی در حوزه گردشگری دارند و یا صرف جنسیت و فعالیت و سبک زندگیشان تحت حمایت قرار گرفته‌اند؟ قرار است این افراد چه مکان‌ها و جاذبه‌هایی از کیش را معرفی کنند و چرا صرفا یکسری مکان‌های خاص را معرفی می‌کنند؟ و .. از جمله سوالاتی است که مسئولان مربوطه باید به آن پاسخ دهند.

ابهام دیگری که در رابطه با این جریان مطرح شده این است که بعد از پایان یافتن کمپین بزن بریم کیش، این بلاگرها که توسط مجموعه خاصی معرفی شده‌اند، قرار است به چه سمتی هدایت شوند و آیا این افراد صرفا به کار بلاگری خود ادامه می‌دهند یا در بین آن اهداف مجموعه مورد نظر را نیز اشاعه خواهند داد؟

عدم شناخت صحیح مردم ایران و اعتقادات آنها از بزرگترین اشکالات برنامه ریزی برای این بلاگرهاست، در حالی ادعا می‌شود این افراد قصد دارند جاذبه‌های کیش را به کشور معرفی کنند، در دهه اول محرم متأسفانه هیچ کدام از این بلاگرها به ظرفیت مذهبی جزیره کیش اشاره‌ای نکردند و حتی در این دهه که کیشوندان مشغول برگزاری مراسمات عزاداری بودند، آنها بدون توجه به موضوع به انتشار ویدئوهای خود ادامه دادند.

آنها اگر بخواهند به این شیوه کیش را معرفی کنند، اولا باعث دافعه و فراری دادن اکثریت معتقد و مذهبی هموطنان و کشورهای همسایه می‌شوند که کیش را محیطی امن و آرام برای تفریح در نظر گرفته‌اند و ثانیا همین الان ۱۰۰ سال از دبی و شهرهای توریستی حاشیه خلیج فارس عقب هستند.

در حال حاضر در مرحله‌ای از این کمپین قرار داریم که به بهانه رویدادی برای کودکان زیر ۱۲ سال، قرار است جاذبه‌های کیش برای این رده سنی تشریح شود. به این فیلم نگاه کنید و نحوه تبلیغ و عمق فاجعه کمپین را یک بار دیگر ببنید؛

بعد از رویداد کودکان، قرار است رویدادی مخصوص جذب بانوان به کیش برگزار شود که بخش‌های آن هنوز اعلام نشده اما قطعا باید منتظر فجایع بزرگتری باشیم.

با این اوصاف لازم است مسئولان امر نظارت بیشتری بر نحوه اجرای این کمپین داشته باشند و انتظار این بود که در دولتی که به نام شهید رئیسی مزین شده است، شاهد چنین مسائلی نباشیم اما کم‌کاری مسئولان حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش که داعیه انقلابی گری دارند، مشهود است و آنها نه تنها باید پاسخگو باشند بلکه باید برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=31008
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.