• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۱۳۲ هزار و ۹۷۷ تن کالا از بندر کیش به بنادر داخلی و خارجی صادر شد

  • کد خبر : 2994
  • 12 بهمن 1395 - 14:40
۱۳۲ هزار و ۹۷۷ تن کالا از بندر کیش به بنادر داخلی و خارجی صادر شد

سید اسماعیل موسوی درباره میزان ورود و خروج کالا در نه ماه اول امسال از طریق بندر کیش گفت: در طی نه ماه نخست سال ۹۵، از بندر کیش ۱۳۲ هزار و ۹۷۷۷ تن کالا به بنادر داخلی و خارجی فرستاده شده است که از این میزان ۱۲۹ هزار و ۹۲۲ تن کالا به بنادر داخلی و ۳ هزار و ۵۵ تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

به گزارش کیشوندنیوز ، سید اسماعیل موسوی درباره میزان ورود و خروج کالا در نه ماه اول امسال از طریق بندر کیش گفت: در طی نه ماه نخست سال ۹۵، از بندر کیش ۱۳۲ هزار و ۹۷۷۷ تن کالا به بنادر داخلی و خارجی فرستاده شده است که از این میزان ۱۲۹ هزار و ۹۲۲ تن کالا به بنادر داخلی و ۳ هزار و ۵۵ تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش اظهار کرد: با تکمیل احداث اسکله ۳۵ هزار تن، اسکله مکانیزه رو – رو، اتمام پروژه های سیستم اعلام و اطفاء حریق سوله ها و بندر تجاری، برق رسانی و آبرسانی به شناورها و ترمینال کانتینری میزان ورود و خروج کالاهای نفتی و غیر نفتی از این بندر افزایش می یابد.

موسوی در ادامه گفت: پس از تکمیل اسکله ۱۲ هزار تنی سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ساخت اسکله ۳۵ تنی را در شهریور سال ۹۳ آغاز کرد تا پس از تکمیل این طرح امکان پهلو گیری شناورهای تا ۳۵ هزار تن در بندرگاه کیش میسر شود. این اسکله تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص احداث اسکله مکانیزه رو – رو در بندر کیش گفت: این اسکله با هشت پست در بندرگاه کیش در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد و سرویس دهی هیدرولیک به کشتی های با ظرفیت ۵۰۰ تا ۵ هزارتنی را امکان پذیر خواهد کرد. اسکله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع شامل سه پست اسکله ۵۵۰۰ تنی و پنج اسکله ۱۵۰۰ تنی به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ کرافت ها ساخته شده و تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسکله رو رو در بندرگاه کیش است.

وی با اشاره به تعداد ورود و خروج مسافر و وسایل نقلیه از بندر کیش گفت: در نه ماه نخست سال جاری، تعداد ۱۷۰ هزار و ۹۱ مسافر از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۶۴ نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز مجموع ۴۷ هزار و ۲۱۷  وسایل نقلیه از جمله خودروی سواری، کامیون و کامیونت به جزیره کیش ورود و تعداد ۴۹ هزار و ۳۰۱ وسایل نقلیه از بندر کیش خروج کردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2994
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.