• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
10

اولین هتل یخی چهار فصل جهان در کیش ساخته می‌شود

  • کد خبر : 29929
  • 06 اسفند 1402 - 10:56
اولین هتل یخی چهار فصل جهان در کیش ساخته می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت کی استون کیش از ساخت اولین اولین هتل یخی چهار فصل جهان و یک قصر یخی در کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، مجید زائری رئیس هیئت مدیره شرکت کی استون کیش در گفتگو با خبرنگار کیشوندنیوز به تشریح برنامه‌ریزی صورت گرفته به جهت توسعه مجموعه پارک برفی پنگوئن کیش پرداخت و گفت: اولین‌های ما تا امروز اولین پارک برفی کشور، اولین پارک برفی جهان با بارش برف دائمی، اولین دیوار یخی چهارفصل بوده است.

وی با عنوان اینکه امروز نوید یک اولین دیگر را هم می‌دهیم، بیان داشت: در قسمت شمال پارک پنگوئن مجوز یک هتل پنج ستاره گرفته بودیم، پس از دست پیدا کردن به تکنولوژی تبرید و تولید یخ ایده احداث اولین هتل یخی چهارفصل جهان به ذهن ما آمد و حدود ۱۱ ماه محاسبات این طرح انجام شد.

زائری گفت: اکنون جزئیات طرح را به مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش ارائه داده‌ایم و آنها هم استقبال بسیار خوبی داشته‌اند و مقدمات کار انجام شده و در سال ۱۴۰۳ این پروژه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار این هتل، قصر یخی هم ساخته می‌شود اظهار داشت: هتل‌های یخی جهان فصلی هستند و از توده‌های یخ طبیعی استفاده می‌کنند و با فرا رسیدن فصل گرما، توده‌های یخ ذوب می‌شوند اما هتلی که در کیش ساخته می‌شود چهار فصل خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت کی استون کیش در رابطه با چگونگی ساخت دیواره یخی در مجموعه پارک برفی پنگوئن گفت: یخ با ویژگی‌های لازم برای ورزش یخنوردی نیاز به تکنولوژی خاص و شوک‌های حرارتی دارد، در ماه‌های ابتدایی شروع پارک برفی، ابتدا یخ را از کارخانه یخ تهیه می‌کردیم و صرفا به صورت نمادین دیواره یخی را ساختیم.

وی ادامه داد: بعد از آن با دستیابی به تکنولوژی ساخت یخ روزانه قالب‌هایی به ابعاد ۴۰cm * 40cm  * ۲ متر و به وزن ۴۰۰ کیلوگرم تولید و در دیوار یخی وارد می‌شد.

زائری گفت: بعد از هر تمرین احیای دیوار به شیوه اسپری آب بر روی یخ‌ها صورت می‌گیرد و از سال گذشته تا امروز این توده یخ همان توده یخ است و فقط ترمیم روی آن صورت گرفته شده است و برای مسابقات آماده است.

لازم به ذکر است که مجموعه تفریحی پنگوئن شامل نخستین پارک برفی کشور با مساحت ۸ هزار متر مربع با سرمایه گذاری شرکت کی استون کیش در فروردین ماه ۱۴۰۰ افتتاح شد. قرار است مسابقات بین المللی یخنوردی( مستر کاپ کیش) در فروردین ماه ۱۴۰۳ در این مچموعه تفریحی ورزشی برگزار شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29929
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.