• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

هشدار سطح نارنجی دریایی: ارتفاع موج به دو متر خواهد رسید

  • کد خبر : 29787
  • 16 بهمن 1402 - 20:50
هشدار سطح نارنجی دریایی: ارتفاع موج به دو متر خواهد رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی خبر داد و گفت: بر اثر این مخاطره ارتفاع موج در برخی نواحی ساحلی استان به ۲ متر خواهد رسید.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر اساس خروجی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی اظهارداشت: سازمان هواشناسی برای روزهای آینده شرایط ناپایدار دریایی پیش بینی کرده است.

وی ورود این سامانه و ناپایداری دریایی در استان را از فردا سه شنبه اعلام کرد و گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا از صبح فردا سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۸ بهمن خواهدشد و حوالی ظهر چهارشنبه شاهد شدت
وزش باد جنوب غربی ،شمال غربی نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس، تنگه هرمز ، دریای عمان خواهیم بود همچنین در نواحی ساحلی و دور از ساحل بویژه تا ساعات بعد از ظهر و شب ادامه می یابد.

حسن زاده در خصوص تردد شناورهای سبک و صیادی با تاکید بر اینکه هشدار داد: منطقه اثر این سامانه علاوه بر خلیج فارس و تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر نیز خواهد بود که باعث اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و صیادی، شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری همچنین امکان پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

وی به صیادان، دریانوردان و آبزی پروران، مردم بویژه گردشگران توصیه کرد از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام ، سیریک و جاسک در مدت اعلام شده اجتناب کنند و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از آماده باش کامل اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های مختلف محلی خبرداد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29787
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.