• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

دومین سفر ریاست جمهوری به هرمزگان/ بی اعتنایی آقای رئیسی به جزیره کیش!

  • کد خبر : 29754
  • 13 بهمن 1402 - 9:07
دومین سفر ریاست جمهوری به هرمزگان/ بی اعتنایی آقای رئیسی به جزیره کیش!

رئیس جمهور در حلی دومین سال در دولت سیزدهم به استان هرمزگان سفر می کند که در این سفر هم توجهی به جزیره کیش نشد.

به گزارش کیشوندنیوز، در ادامه سفرهای استانی ریاست محترم جمهور، روز گذشته برای دومین بار در دوره سیزدهم ریاست جمهوری آقای رئیسی و اعضای هیئت دولت به استان هرمزگان سفر کردند و از نزدیک روند توسعه پروژه‌ها و برنامه‌های دولت در شهرهای مختلف استان را بررسی کردند.

متأسفانه در این دور هم جزیره کیش مورد کم لطفی اعضای هیئت دولت و به ویژه شخص آقای دکتر رئیسی قرار گرفت و معلوم نیست دلیل این بی توجهی چیست؟!

شاید ترس از حواشی حضور در این جزیره که ناشی از رفتارهای اشتباه روسای جمهور پیشین و سفرهای تفریحی‌شان بوده، باعث شده آقای رئیسی حتی برای سفر کاری هم به کیش سفر نکنند. یا شاید بدبینی آیت‌الله علم‌الهدی به جزیره کیش علت بی توجهی در این حدود سه ساله دولت بوده است.

این در حالی است که چندی پیش قرار بود ریاست محترم جمهور جهت افتتاح ترمینال جدید فرودگاه به کیش سفر کنند اما آقای بذرپاش به نمایندگی از هیئت دولت برای مراسم افتتاح آمد.

به هر حال جزیره کیش یک جزیره گردشگری است که بخشی از استان هرمزگان و کشور ایران است، مردمی که اینجا ساکن هستند از همان مردمی هستند که در کشورمان زندگی می‌کنند، همان غذا و آب و نان را می‌خورند، اینجا هم مسجد، اداره، بازار، دریا را دارد و نماز جمعه برگزار می‌شود.

این جزیره سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف است و حدود ۴۰ هزار نفر از جمله فعالان اقتصادی و اقشار خدمات رسان در کیش زندگی می‌کنند که این روزها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و چشم‌شان به امید دولتمردان است.

 

حدود ۶ است واردات خودرو به کشور تعلیق شده، قیمت خودروها به صورت نجومی بالا رفته، ماشین‌ها مستهلک شده‌اند و ساکنان کیش مجبورند در این شرایط آب و هوایی و خطر را به جان بخرند و سوار موتور شوند که سالانه تعدادی از همشهریان بر اثر حوادث موتوری جان خود را از دست می‌دهند. کیشوندان حتی حق سوار شدن به ماشین ایرانی‌شان را هم ندارند و باید برای آن ماهانه چندین میلیون عوارض بدهند و مایه تأسف است که مبلغ عوارض در این دولت افزایش پیدا کرده است!

هر سال مسئولی می‌آید و وعده‌ای می‌دهد اما فایده‌ای ندارد امسال هم علیرغم اینکه واردات به کشور آزاد شده اما هنوز یک ماشین هم اجازه وارد شدن به کیش را پیدا نکرده و تازه قرار است که ماشین برقی و هیبریدی وارد شود!

قیمت مسکن بی حساب و کتاب بالا رفته، سود این گرانی به جیب قشری خاص می‌رود و  تنها ساکنان هستند که از این گرانی آسیب دیده‌اند، اینجا خبری از مسکن ملی نیست، هر سه ماه یک بار یک جایی را کلنگ می‌زنند و وعده ساخت مسکن می‌دهند و حتی یک آجر هم روی آجر نمی‌آید. نتیجه همه این گرانی‌ها باعث شده طی سال‌های اخیر مهاجرت معکوس افزایش یابد و مشکلات فراوانی به وجود آید.

بلیت هواپیما کمیاب و یا نایاب شده و اگر هم پیدا شود بسیار گران است. خانواده‌ها به سختی می‌توانند سالی یک بار به دیدن اقوام و بستگان خود بروند و تهیه بلیت به چالش بزرگی در زندگی کیشوندان و حتی گردشگران تبدیل شده است.

بحث مالیات در مناطق آزاد هم تکراری شده و دیگر نیازی به بیان آن نیست، مشکلات آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و حتی گاهاً تأمین نیازهای اولیه زندگی هم در کیش سخت شده و انتظار می‌رود با کمک دولت مردان این مشکلات حل شوند.

انتهای پیام / ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29754
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.