• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

موج جدید گرانی خودرو برای کیش در راه است/ ماشین های مناطق آزاد پلاک ملی می گیرند

  • کد خبر : 29547
  • 20 دی 1402 - 21:38
موج جدید گرانی خودرو برای کیش در راه است/ ماشین های مناطق آزاد پلاک ملی می گیرند

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودروهای نو و دست دوم گفت: آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش کیشوندنیوز، سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو از مناطق آزاد گفت: آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود.
در مرحله اول از واردات خوردورهای کارکرده، امکان واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی را فراهم کرده ایم و آیین نامه آن تصویب شده است و خوردروهایی که واردات آن‌ها ممنوع نبوده امکان واردات آنها فراهم می‌شود.

وی گفت: واردات خودروهای نو هم اصلاحاتی داشت و تسهیل هایی برای بخش ارزی آن صورت گرفت، عموما به سمت تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبریدی و خودروهای عمومی متمایل شده است استانداردها و مقررات فنی به روز رسانی شده فرآیندها هم امکان سرعت بخشی به واردات را دریافت کرده اند. امیدواریم نیاز خودرو را جوابگو باشد با اولویت دهی ارزی با تدابیر بانک مرکزی امیدواریم شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم.

با توجه به اینکه واردات خودرو به کیش چند سالی است متوقف شده و خودروی پلاک ملی در کیش امکان تردد رایگان ندارد و مشمول عوارض سنگین می شود، اظهارات چند ماه قبل دولت در رابطه با پلاک ملی شدن خودروهای مناطق آزاد باعث شد قیمت خودرو در جزیره کیش تقریبا رشد دو برابری داشته باشد.

اما بعد از گذشت مدتی و با آرام شدن جو و افت نسبی قیمت خودرو، با توجه به اینکه دولت برنامه خاصی برای واردات خودرو به مناطق آزاد ندارد و تنها وعده به روزهای آینده می دهد، انتشار این خبر بهانه خوبی برای دلالان بازار خودرو در کیش می شود تا نرخ خودرو ها را تا حد دلخواه بالا ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29547
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.