• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

ساخت شناور دغدغه مهم سازمان بنادر است

  • کد خبر : 29389
  • 30 آذر 1402 - 10:29
ساخت شناور دغدغه مهم سازمان بنادر است

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ساخت شناور به عنوان یک دغدغه مهم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است، گفت: این سازمان حمایت‌های مالی لازم را مدنظر قرار داده است تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی سه‌شنبه شب در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی و تعداید از استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت توسعه سخت افزاری و نرم افزاری یکی از مهم ترین مسائل در حوزه دریایی و بندری است و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که هفت میلیون TEU ظرفیت کانتینری در هرمزگان داریم که ظرفیت عملیاتی حدود ۲ میلیون تن است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت هماهنگ سازی سیاست‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه دریایی و بندری، عنوان کرد: پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندری یک اولویت مهم است و باید هماهنگی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

دوستی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور نیازمند حمایت است، گفت: مزیت‌های نسبی ما در بخش بالای زنجیره ارزش متمرکز شده است و باید از مزیت‌های سرزمینی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه تامین مالی در حوزه دریایی و بندری یک مساله بسیار مهم به شمار می‌رود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: در عین حال شناورسازی یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است و حمایت‌های لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: استانداردسازی در حوزه دریایی و بندری مساله بسیار مهمی است و باید از ظرفیت بیمه‌ها به منظور پوشش ریسک بهره مند شویم.

دوستی تاکید کرد: نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه‌ای پیش برود که فعالیت‌ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29389
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.