• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

پیگیری تبدیل کیش به مرکز غواصی خاورمیانه

  • کد خبر : 29107
  • 06 آبان 1402 - 19:15
پیگیری تبدیل کیش به مرکز غواصی خاورمیانه

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا به کمک سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز غواصی خاورمیانه در این جزیره راه اندازی شود.

به گزارش کیشوندنیوز، «مهدی حیدری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمار به تایید رسمی وزارت کشور رسیده است، اظهار کرد: با آغاز نیمه دوم سال و رونق گردشگری در جنوب کشور، امیدواریم در استان‌های ساحلی این منطقه نیز با علکرد موفق هیات‌ها، شاهد تداوم این روند و کاهش غرقی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های شخص رییس جمهور، عملکرد هیات‌های نجات غریق و غواصی در استان‌های ساحلی کشور ارتقاء چشم گیری داشته است، بیان کرد: با دستور رییس جمهور، منابع لازم برای ساماندهی سواحل و تامین هزینه‌های تجهیزات و پرداخت حقوق ناجیان غریق در اختیار استانداری‌ها قرار گرفت.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از آغاز ساماندهی و رتبه بندی کلوپ‌های دریایی خبرداد و اضافه کرد: تا پایان سال جاری تمامی کلوپ‌های غواصی بر اساس آیین نامه ابلاغی کمیسون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان رتبه بندی می‌شوند؛ در همین راستا نیز تجهیزات، قایق‌ها و حتی مکان کلوپ‌های دریایی باید استانداردهای لازم را داشته و به تایید کمیته فنی غواصی فدراسیون رسیده باشد.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با این رتبه بندی، متقاضیان در یک حرفه‌ای و مجهز برای آموزش دوره غواصی اقدام کنند.

«حیدری» در ادامه جزیره کیش را نگین خلیج فارس دانست و گفت: با تلاش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در این جزیره به بهترین نحو برگزار شد.

وی افزود: زیرساخت‌های کم نظیری در این جزیره زیبا وجود دارد؛ فدراسیون جهانی غواصی، کیش را به عنوان یکی از بهترین اماکن آموزش غواصی معرفی کرده است.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا به کمک سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز غواصی خاورمیانه در این جزیره راه اندازی شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29107
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.