• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6
هشدار صورتی؛

اشتباه خطرناک مسئولان منطقه آزاد و هواشناسی کیش!

  • کد خبر : 29096
  • 05 آبان 1402 - 8:00
اشتباه خطرناک مسئولان منطقه آزاد و هواشناسی کیش!

بر اساس اعلام روابط عمومی بیمارستان کیش در روز پنجشنبه ۳ نفر بر اثر غرق شدگی به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده‌اند که نشان از وضعیت خطرناک این روز برای جزیره کیش را دارد.

به گزارش کیشوندنیوز، روز گذشته درهای رحمت الهی به روی جزیره زیبای کیش دوباره گشوده شد و باران پاییزی طراوت خاصی به این جزیره زیبا در خلیج فارس بخشید و انتظار چندین ماهه کیشوندان برای شکسته شدن گرمای طاقت فرسا نیز به پایان رسید.

شدت طوفان و بارندگی به حدی بود که بایستی هشدارهای لازم برای همه صادر می‌شد و در سطح این هشدارها اقدامات پیشگیرانه نیز صورت می‌گرفت.

اما شواهد و قرائن نشان از این می‌داد که کیش آماده وقوع چنین طوفان و بارندگی را نداشت و بی اطلاعی مسئولان امر را می‌توان در چند مورد مشاهده کرد.

اداره کل بنادر کیش طبق اعلام هر روزه برنامه شناورهای مسافربری را برای روز پنجشنبه ۴ آبان را در عصر روز چهارشنبه منتشر می‌کند و این نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین ادارات کیش از وضعیت جوی چند ساعت بعد هم مطلع نیست!

معاونت ورزش کیش هم طی اطلاعیه‌ای به مناسبت هفته تربیت بدنی مسابقات تنیس ساحلی را برای روزهای پنجشنبه و جمعه تدارک دیده است و مشخص است که این معاونت که زیرمجموعه شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش است از وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی بی خبر است!

قسمت بد ماجرا اینجاست که رئیس اداره هواشناسی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام می‌کند که هشداری برای آخر هفته صادرنشده و فقط دریا مواج خواهد بود و سطح هشدار را برای شنارورهای تفریحی کوچک خلاصه می‌کند!(بیشتر بخوانید)

همه اینها در حالی است که در تاریخ سه شنبه ۲ آبان، اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی برای پنجشنبه و جمعه در سراسر استان صادرکرده است و نام جزیره کیش هم در فهرست شهرها دیده می‌شود اما مسئولان جزیره کیش از آن غافل بودند و حتی اطلاع رسانی هم در این خصوص صورت نگرفت!!(بیشتر بخوانید)

بر اساس اعلام روابط عمومی بیمارستان کیش در روز پنجشنبه ۳ نفر بر اثر غرق شدگی به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده‌اند که نشان از وضعیت خطرناک این روز برای جزیره کیش را دارد.

این اشتباه بزرگ که ناشی از بی توجهی یا عدم اطلاع ادارات مختلف جزیره است، می‌توانست باعث به وجود آمدن بحران در کیش شود و خدای ناکرده به قیمت از دست دادن جان چند گردشگر و کیشوند تمام شود موضوعی که باید با جدیت بیشتری به آن توجه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29096
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.