• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
11

هشدار جدی رئیس مرکز بهداشت کیش از گسترش پشه آئدس/ پاندمی جدید در راه است؟ +فیلم

  • کد خبر : 29061
  • 03 آبان 1402 - 19:13
هشدار جدی رئیس مرکز بهداشت کیش از گسترش پشه آئدس/ پاندمی جدید در راه است؟ +فیلم

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: در حال حاضر پشه آئدیس در کل سطح کیش پراکنده شده ولی فعلا کسی بیمار نشده است و این خطر دو الی سه سال بعد خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش کیشوندنیوز ، رئیس مرکز بهداشت کیش درنشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در شهری که پشه آئدس استقرار پیدا کرد، بعد از حدود دو الی سه سال اولین موارد از تب دنگی مشاهده می‌شود و بعد چرخه انتقال به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تب دنگی می‌تواند پاندمی بعدی باشد، عنوان کرد: فاجعه زمانی رخ خواهد داد که نتوان حجم پشه‌ها را کنترل کرد‌.

مهندس احمدی گفت: در حال حاضر پشه آئدیس در کل سطح کیش پراکنده شده ولی فعلا کسی بیمار نشده است و این خطر دو الی سه سال بعد خودش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: عمر این پشه کوتاه و حدود دو هفته می‌باشد و مبارزه برای از بین بردن پشه از طریق سم‌پاشی سخت است و تنها راه آن‌ از بین بردن محیط‌های آلوده است که بتوان مانع گسترش آنها شد.

لازم به ذکر است که محیط‌های مرطوب و خیس از جمله آب خروجی اسپلیت، فضای مرطوب گلدان و …. محیط خوبی برای زاد و ولد پشه آئدیس است و کیشوندان باید این محیط‌ها را از اطراف منزل خود پاکسازی کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29061
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.