• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

برنامه های ویژه گرامیداشت هفته گردشگری تشریح شد

  • کد خبر : 28767
  • 03 مهر 1402 - 16:00
برنامه های ویژه گرامیداشت هفته گردشگری تشریح شد

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری؛ سلسله برنامه های ویژه هفته جهانی گردشگری در جزیره را تشریح کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان در نشست خبری و گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره کیش که صبح دوشنبه سوم مهر در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ برنامه های ویژه گرامیداشت هفته گردشگری در راستای شعار جهانی امسال “ترویج فرهنگ گردشگری سبز” را تشریح کرد.

به گفته ادیبان با توجه به رویکرد ویژه و تمرکز بر مسائل زیست محیطی جزیره کیش با هدف ترویج و نشر فرهنگ “گردشگری سبز” برنامه هایی به منظور رونق بخشی این صنعت طراحی و اجرا می شود.

وی با بیان این که برنامه های این رویداد گردشگری با نواختن زنگ گردشگری در مدارس کیش از ساعت ۹ صبح چهارشنبه پنجم مهر به طور رسمی آغاز خواهد شد، تاکید کرد: فرهنگ گردشگری به عنوان بخشی از سبک زندگی و آشنایی با حقوق گردشگری، اجزا و ابعاد این صنعت باید در برنامه های فرهنگی دانش آموزان قرار گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، تقدیر و قدردانی از تلاشگران صنعت گردشگری کیش را از دیگر برنامه این رویداد برشمرد و گفت: روز پنجشنبه ششم مهر از پیشکسوتان صنعت گردشگری در بخش خصوصی تقدیر خواهد شد.

مهدی ادیبان در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: تعداد سه نفر از مجموعه های فعال در حوزه های گردشگری و چهره های شاخص و پیشکسوت به نمایندگی از جوامع مختلف؛ به عنوان برگزیدگان و پیشکسوتان مورد تقدیر قرار می گیرند.

ادیبان، بیان داشت: با تدوام برنامه های پیش بینی شده در روزهای پنجشنبه و جمعه؛ تورهای ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین برنامه پاکسازی سواحل برگزار می شود.

وی، جشنواره ورزشی و فوتبالی با تاکید بر حوزه دانش آموزی را از دیگر برنامه های این رویداد معرفی کرد و افزود: مسابقات پاراسلینگ و نجات غریق با همکاری امور دریایی که یکی از محورهای توسعه گردشگری ورزشی محسوب می شود با گرایش به دریا، مور توجه قرار گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، بازدید جوامع دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی از جزیره هندورابی و آشنایی از ظرفیت های این جزیره را از ویژه برنامه های هفته گرامیداشت گردشگری عنوان کرد و گفت: این جزیره از مجموعه جزاریر اقماری منطقه آزاد کیش می باشد و برنامه هایی به همین منظور و در راستای رونق بخشیدن به جزیره هندورابی و کیش در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی ادیبان با بیان این که حدودا هزار بنگاه گردشگری مرتبط در کیش فعال هستند، خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری مبنای کسب و کار کیش می باشد و توسعه و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری با گسترش روابط درون صنعت امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28767
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.