• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

طوفان حاره ای با ایران چه می کند؟

  • کد خبر : 27714
  • 19 خرداد 1402 - 18:16
طوفان حاره ای با ایران چه می کند؟

معاون فنی هواشناسی هرمزگان گفت: طوفان حاره ای که در اقیانوس هند شکل گرفته، با اثرات ضعیف تر به دریای عمان می رسد و می تواند امواج با ارتفاع ۳ متر ایجاد کند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان گفت: طوفان حاره ای هر ساله در اقیانوس هند شکل می گیرد و دامنه های ضعیف تر این طوفان به سمت دریای عمان حرکت می کند و سبب تلاطمات نسبتا بزرگی در دریای عمان می شود اما اثرش بر مناطق ساحلی کمتر است و عوارض آن بیشتر مربوط به دریا است.

وی با بیان این که این طوفان حاره ای در کانون خود در اقیانوس هند قادر به ایجاد امواجی فراتر از ۸ تا ۹ متر است، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که شدت فعالیت این طوفان حاره ای به شکل ضعیف شده تری در دریای عمان خود را نشان دهد و ارتفاع امواج به ۳ متر در دریای عمان برسد اما اثر این طوفان بر مناطق ساحلی کمتر خواهد بود و این طوفان در دریاها اثرگذاری دارد.

معاون هواشناسی هرمزگان همچنین عنوان کرد: شدت این طوفان در آبهای جنوب چابهار در دریای عمان بیشتر خواهد بود و تا جاسک شدت آن کمتر می شود اما با این حال هشدارهای لازم در مورد مهار کشتی ها و توقف فعالیت های صیادی از روزهای گذشته داده شده تا بتوانیم از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در محدوده بنادر و اسکله های تجاری و صیادی نیز هشدارهای لازم را ارائه و اقدامات لازم را داشته است.

عارفی بیان داشت: عمده تأثیر این طوفان حاره ای بر مناطق دریایی است و باید مراقب بود که امواج شدید عملا در این طوفان همراه با باد نیستند و ممکن است امواج از نقطه دیگری خیز برداشته و اثرات خود را بر منطقه دیگری بگذارند و لذا طی دو سه روز آینده پیش بینی تلاطم دریا در محدوده دریای عمان تا تنگه هرمز را داریم و فعالیت های تجاری و صیادی باید متوقف شوند تا شاهد خسارت نباشیم.

به گزارش فارس، طوفان حاره ای طی روزهای گذشته بر اقیانوس هند شکل گرفته و زبانه هایی از این طوفان به سمت دریای عمان به حرکت درآمده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27714
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.