• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

امضا تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت میراث‌ فرهنگی

  • کد خبر : 27523
  • 18 اردیبهشت 1402 - 18:04
امضا تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت میراث‌ فرهنگی

سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای برگزاری جشنواره های تابستانی کیش و سایر مناسبت‌ها، فعالیت ها و برقراری پروازهای بین المللی؛ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه برگزاری این تفاهم نامه که در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران “اکسپو ۲۰۲۳″منعقد شد، گفت: همکاری های میراث فرهنگی و گردشگری با مناطق آزاد کشور بسیار پر رنگ و تقویت شده است و در این میان منطقه آزاد کیش از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

علی‌اصغر شالبافیان با بیان این که یکی از مفاد مهم این تفاهم نامه پیگیری و اجرای جشنواره ها و مناسبت های گردشگری با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش است، تاکید کرد: به منظور شناسایی گروه های هدفی که به جشنواره خواهند آمد و کمک به توزیع زمانی و خارج کردن از فصلی بودن گردشگری در منطقه آزاد کیش، برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهدافی که در تفاهم نامه با توجه به استقبال شرکت های هواپیمایی و لغو روادید دنبال می شود؛ حضور گردشگران خارجی در جزیره کیش است و گردشگران روس به صراحت از جزیره کیش به عنوان یکی از مکان های مورد علاقه خودشان نام می برند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد تا ظرفیت‌های کیش به جد در کشورهای دیگر معرفی شود تا سهم گردشگران خارجی از گردشگران منطقه آزاد کیش افزایش یابد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،  افزود: نزدیک به شش پروژه اقامتی و برخی از پروژه های تفریحی که نیازمند تسهیلات بودند مورد حمایت قرار گرفتند و این روند با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدام شایسته ای که با ابتکار سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت؛ میزبانی جشنواره میز دسترس پذیر بود که در فرهنگ سازی این حوزه در کشور نقش آفرینی کرد و بعد از آن شهرهای مختلف به متناسب سازی مکان های اقامتی و تفریحی خودشان برای معلولین گرانقدر اقدام کردند.

وی در پایان از همکاری سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، اعضا هیات مدیره و معاونت های مختلف به ویژه معاون گردشگری سازمان با این وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27523
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.