• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

سرعت باورنکردنی پیشرفت یک پروژه عمرانی در کیش(۲) + فیلم

  • کد خبر : 27464
  • 16 اردیبهشت 1402 - 7:32
سرعت باورنکردنی پیشرفت یک پروژه عمرانی در کیش(۲) + فیلم

شاید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتوانست گردشگر خارجی را به کیش بیاورد، اما بهانه‌ای شد که یکی از زیرساخت‌های اصلی ورزشی جزیره یعنی استادیوم المپیک به‌طور کامل متحول شود.

به گزارش کیشوندنیوز، حضور چندین وزیر و مقام ارشد قطری در کیش و رایزنی با مسئولان ارشد کشور برای کمک گرفتن از این جزیره به‌جهت برگزاری هرچه بهتر جام جهانی ۲۰۲۲ نشان از اهمیت بالای موضوع و نظر مثبت قطری‌ها به کیش را داشت.

اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز به جهت فراهم شدن حضور گردشگران خارجی در کشور در حال انجام بود اما اغتشاشات سال گذشته و کشانده شدن این اغتشاشات به جزیره کیش باعث شد که قطری‌ها قید کمک گرفتن از کیش را بزنند تا این فرصت طلایی از دست برود!

حتی جشنواره‌ها و برنامه‌های جانبی فراوانی در ایام برگزاری جام جهانی قطر برای کیش در نظر گرفته شده بود که تحت تأثیر همین اغتشاشات یکی پس از دیگری کنسل و یا با سردی برگزار شد.

به هر حال شاید جام جهانی قطر نتوانست گردشگر خارجی را به کیش بیاورد، اما بهانه‌ای شد که یکی از زیرساخت‌های اصلی ورزشی جزیره یعنی استادیوم المپیک به‌طور کامل متحول شود و به‌عنوان میراثی ماندگار برای جزیره بماند.

پروژه بازسازی استادیوم اصلی فوتبال المپیک، بازسازی استادیوم شماره دو و اضافه شدن دو زمین تمرینی در این مجموعه توفیقی بود که از جام جهانی قطر نصیب کیش شد.

پروژه‌هایی که همچون ترمینال جدید فرودگاه کیش در دولت سیزهم و با همت و پشتکار مسئولان عمرانی منطقه آزاد کیش و در رأس آنها سعید پورزادی روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند و جلوه‌ای خاص و زیبا را به ورزش کیش بخشیده‌اند.

بازسازی زمین چمن شماره یک المپیک از اردیبهشت ۱۴۰۱ با عملیات خاک برداری آغاز شد و یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با سرعت بالا به پایان رسید و اکنون آماده بهره برداری است و تیم های بزرگ کشور می توانند در یک زمین تمرینی با کلاس بالا اردوهای خود را در کیش برگزار کنند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این استادیوم می‌توان به استفاده از چمن هیدروپونیک که ترکیبی از زمین چمن مصنوعی و طبیعی است و برای اولین بار در ایران اجرا شده است نام برد.

حذف حصار بین تماشاگران و زمین مسابقه، نقش بستن اسم کیش بر روی صندلی‌ها و نمای زیبای پیست تارتان از جمله مواردی است که با ورود به زمین به چشم می خورد.

جزئیات بیشتر از این زمین را می‌توانید در این خبر مطالعه کنید.(بیشتر بخوانید)

روند بازسازی مجموعه زمین‌های استادیوم المپیک را در این ویدئو مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27464
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.