• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

درآمد ۱۲ میلیون دلاری کیش، از محل حضور گردشگران خارجی

  • کد خبر : 27270
  • 28 اسفند 1401 - 18:29
درآمد ۱۲ میلیون دلاری کیش، از محل حضور گردشگران خارجی

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طی جاری این جزیره از محل حضور ۲ هزار و ۶۷۱ گردشگر خارجی ۱۲میلیون دلار درآمد کسب کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، مرتضی رمضانی گالشی روز یکشنبه در نشست خبری سرپرست سازمان منطقه ازاد کیش با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری یک میلیون و ۸۲۰ هزار مسافر وارد جزیره کیش شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد حدود هفت درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۷۱ نفر از مسافران ورودی به جزیره کیش در سال جاری را گردشگران خارجی تشکیل می دهند اضافه کرد: با حضور این تعداد گردشگر خارجی در جزیره کیش حدود چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال معادل ۱۲ میلیون دلار (به نسبت میانگین نرخ دلار در سال جاری) درآمد عاید فعالان عرصه گردشگری این جزیره شده است.

رمضانی گالشی با بیان اینکه به صورت میانگین هر گردشگر خارجی در جزیره کیش ۲۱۰ میلیون ریال هزینه کرده است افزود: یکی از رویکردهای سازمان منطقه آزاد حرکت در مسیر جذب گردشگران خارجی بوده و این سیاست در سال اتی نیز دنبال می شود.

اجرای ۶۸ طرح گردشگری

وی با بیان اینکه کیش هم اکنون با ۶۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ۶۸ طرح سرمایه گذاری دارد یاداور شد: هتل ها ۴۷ مورد از این طرح ها را تشکیل می دهند که دارای ۹ هزار و ۴۰۰ اتاق با ۲۰ هزار تخت است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ۲۱ طرح دیگر نیز با کاربری های مختلط گردشگری، تفریحی و سیاحتی است که سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ۱۵ طرح نیمه تمام این بخش یک ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه درخواست داده است.

وی همچنین با اشاره به سایر عملکرد های این معاونت گفت: برگزاری ۱۹ نمایشگاه، انجام مقدمات واگذاری هشت طرح سرمایه گذاری به ارزش چهار هزار میلیارد ریال، تشکیل هشت پرونده ثبت میراث فرهنگی ناملموس و پرونده قنات تاریخی جزیره در فهرست آثار ملی از جمله این اقدامات است.
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27270
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.