• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

  • کد خبر : 26993
  • 13 بهمن 1401 - 18:35
کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش نسبت به سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان با ترفند واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

به گزارش کیشوندنیوز، سرگرد ” محسن بابایی” در این خصوص اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب های بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: ارسال پیامک‌های جعلی یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است که این بار با عنوان دریافت سود سهام عدالت برای شهروندان ارسال می گردد.

سرگرد بابایی جزیره کیش تصریح کرد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان با یک شماره خصوصی با عنوان “دریافت سود سهام” برای قربانی ارسال و پس از آن کاربر را از طریق لینک ارسال شده به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می نمایند.

بابایی در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.

وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

سرگرد بابایی از هموطنان خواست : موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش یاد آور شد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26993
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.