• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود گردشگران به کیش در نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر : 26896
  • 01 بهمن 1401 - 20:06
پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود گردشگران به کیش در نوروز ۱۴۰۲

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش ۱۵ درصدی گردشگران به کیش در نوروز ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، سعید پورزادی در نشست ستاد هماهنگی نوروز ۱۴۰۲ با تقدیر از برگزار کنندگان نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: این نشست در راستای هم افزایی و همگرایی تمامی دست اندرکاران و صنوف برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های نوروزی و میزبانی شایسته و درخور از گردشگران جزیره مرجانی کیش صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تشکیل ستاد دائمی سفر با توجه به گردشگر پذیر بودن جزیره کیش و ایجاد تمهیدات و برنامه ریزی فصلی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران افزود: جزیره کیش شهری گردشگری است و باید ستاد دائمی مدیریت سفر در جزیره کیش تشکیل شود تا همواره آمادگی لازم برای برنامه ریزی فصلی و جذب گردشگران وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در نوروز ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۵ درصدی گردشگران در جزیره کیش باشیم افزود: به همین منظور ساماندهی و تقویت زیرساخت های بندر چارک با اجرای پروژه های لایروبی، اسکان رانندگان، بهسازی ترمینال، احداث نمازخانه، ایجاد موج شکن، گمرک و ۶۰۰ مترفضای اداری با اعتباری به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

پورزادی با اشاره به اینکه در سال های قبل از کرونا تنها ۶ فروند لندینگرافت در مسیر چارک به کیش فعال بودند افزود: در سال گذشته این میزان به ۱۷ فروند افزایش یافت که در سال جدید به ۲۵ فروند افزایش می یابد.

وی با تاکید بر توسعه پایدار زیرساخت های بندر چارک با همکاری استانداری هرمزگان را از جمله مواردی برشمرد که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است و افزود: در این مسیر پورت تخصصی صادرات مصالح ساختمانی با کشورهای همسایه در دستور کار سازمان قرار دارد.

ضرورت همکاری و هم افزایی تمامی نهادها در بخش های دولتی و خصوصی، توجه به زیباسازی فضای شهری، بررسی بران های احتمالی، تامین سوخت مورد نیاز خودروها، تامین آب شرب مورد نیاز، ضرورت تشدید نظارت به ویژه در رستوران ها و مراکز پذیرایی، توجه مضاعف به موضوعات ترافیکی، حذف بازارچه های فصلی، بهسازی و انجام تعمیرات اساسی در حوزه آب و برق، ضرورت اطلاع رسانی به موقع و آموزش های لازم در بخش های مختلف، تسریع در فرآیندهای اداری و اقامتی از جمله مواردی است که پورزادی بر آن ها تاکید و تصریح کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در این نشست ازافزایش ظرفیت تولید آب شرب در ایام نوروز توسط شرکت آب و برق کیش، نصب دوربین های پلاک خوان و چهره خوان با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در ایام نوروز خبرداد.

با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان برگزاری بزرگترین سفره افطاری کشور حدفاصل مسجد ثامن الائمه درمرکز جزیره کیش در میدان ساحل تا بازار میکامال از پشنهادهای پورزادی برای ایام ماه مبارک رمضان بود.

ایجاد کمیته فرهنگی معنوی به پیشنهاد امام جمعه کیش نیز از دیگر مواردی است که پورزادی در این نشست خاطر نشان کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26896
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.