• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

۲۷ متهم جرایم سایبری در کیش دستگیر شدند

  • کد خبر : 26835
  • 24 دی 1401 - 23:13
۲۷ متهم جرایم سایبری در کیش دستگیر شدند

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: امسال در نتیجه کشف ۹۹.۲ درصدی پرونده های سایبری ۲۷ متهم در این جزیره دستگیر شدند.

به گزارش کیشوندنیوز، «سرگرد محسن بابایی »، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: در سال جاری ۱۰۱ پرونده جرایم سایبری در این جزیره تشکیل شده که از این تعداد ۱۰۰ پرونده شامل ۹۹.۲ درصد منجر به کشف جرایم شده است.

وی افزود: در نتیجه کشف پرونده های تشکیل شده، ۷۶ متهم شناسایی شدند که ۱۸ نفر آنان خانم و ۵۸ متهم نیز آقا هستند که در محدوده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال چهار نفر، ۲۰ تا ۳۰ سال ۳۰ نفر، ۳۱ تا ۵۱ سال ۳۸ نفر و ۵۱ تا ۷۵ سال چهار نفر است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش یادآور شد: تا کنون ۲۷ نفر از این متهمان شامل هفت نفر خانم و ۲۰ نفر آقا دستگیر شده اند که رده سنی دستگیر شدگان نیز ۲۰ تا ۳۰ سال ۱۱ نفر و ۳۱ تا ۵۱ ساله ۱۶ نفر هستند. وی گفت: در این مدت ۳۹ پرونده با تلاش ماموران این پلیس منجر به رضایت شده و با توجه به اینکه متهمان برخی پرونده ها در استان های دیگر شناسایی شده اند پیگیری ۴۲ پرونده منجر به نیابت در سایر نقاط کشور شده است.

بابایی افزود: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه در فضای مجازی شامل تولید انتشار محتواهای آموزشی و آگاه سازانه، همکاری اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در انتشار آنها و هوشیاری کیشوندان میزان وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی یادآور شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26835
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.