• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افزایش ۵۷ درصدی ورود مسافر به کیش از مسیر دریایی در سال جاری +جزئیات

  • کد خبر : 26797
  • 12 دی 1401 - 18:37
افزایش ۵۷ درصدی ورود مسافر به کیش از مسیر دریایی در سال جاری +جزئیات

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در ۹ ماه گذشته ۲۰۸ هزار و ۴۷۷ نفراز مسیر درایی وارد جزیره کیش شدند که نشان از افزایش ۵۷ درصدی ورود مسافر از مسیر دریایی است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، مرتضی رمضانی گالشی در نشست خبری با اشاره به افزایش ۸ درصدی ورود مسافر به کیش در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اظهار کرد: یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۰۸ مسافر در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری وارد جزیره کیش شده اند که  ۹۸۳ هزار و ۶۹۲ نفر از مسافران ورودی این جزیره سال جاری از طریق خطوط هوایی و ۲۰۸ هزار و ۴۷۷ نفر نیز از طریق مسیرهای دریایی وارد جزیره کیش شده است.

وی افزود: با توجه به آمار سال گذذشته در سال جاری یک درصد افزایش در بخش هوایی داخلی، ۱۰۸ درصد خطوط هوایی خارجی و ۵۷ درصد در مسیرهای دریایی ثبت شده است.

رمضانی همچنین به کاهش پروازهای داخلی به کیش اشاره کرد و افزود: با وجود کاهش ۱۷ درصدی پروازهای داخلی به کیش شاهد افزایش ۳۳ درصدی پروازهای خارجی بودیم.

وی وجود زلزله های مستمر در تابستان، فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی، اغتشاشات، پرواز هواپیماها در مسیر ارائه خدمات به حجاج در تابستان را از جمله مسائلی عنوان کرد که موجب کاهش سفر به جزیره کیش شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به وجود ۵۰ هتل فعال در جزیره کیش تعداد نیروی شاغل در حوزه گردشگری کیش را به صورت مستقیم حدود ۶ هزار و ۹۳۰ نفر برشمرد و افزود: این تعداد به جز افراد شاغل در خانه های مسافر و پروژه های در حال احداث است.

وی با تاکید بر حمایت از طرح های بخش خصوصی نیمه کاره که نیازمند دریافت تسهیلات هستند ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ پروژه در حال ساخت در حوزه گردشگری در کیش وجود دارد که با تفاهم های صورت گرفته با میراث فرهنگی طرح های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تسهیلات ۱۳ درصدی با تنفس ۳ ساله دریافت خواهند کرد.

رمضانی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ طرح درخواست ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی ارائه کرده اند افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات میراث فرهنگی در اختیار واحدهای درخواست کننده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه معاونت گردشگری با مجتمع علوم و فنون کیش مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در بخش های مختلف گردشگری تاکید کرد: دوره های آموزشی تخصصی با همکاری جوامع و اصناف برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

تهیه طرح جامع گردشگری و سند راهبردی، ارسال ۸ پرونده به میراث فرهنگی جهت ثبت اثار ملموس و ۸ اثر در حوزه آثار ناملموس، تلاش برای ایجاد مراکز صنایع دستی و سوغات، موفقیت در ایجاد بازارچه موقت، برنامه ریزی در راستای برگزار نمایشگاه های فصلی گردشگری، ایجاد مسیر گردشگری کیش هندورابی با تاکید بر اهمیت توجه به موارد زیست محیطی، مرتمت ابنیه تاریخی، کاوش و حفاظت و زنده سازی و بهره برداری از شهر قدیمی حریره از جمله مواردی است که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به آن ها اشاره کرد.

ایجاد پنجره واحد خدمات گردشگری در راستای تسهیل فرآیندهای کسب و کار گردشگری، ایجاد سامانه های فروش خدمات گردشگری و الکترونیکی شدن چک لیست های نظارتی از جمله مواردی است که رمضانی تاکید کرد و افزود: با راه اندازی پنجره واحد و نظارت های مستمر و همکاری تمامی دستگااه ها کمک می شود تا در یک بازه زمانی استاندارد و معقول مجوزه های کسب وکار صادر شود.

وی با بیان اینکه سامانه رویدادها راه اندازی شده و برنامه ها در قالب تقویم در داخل این سامانه قرار می گیرد. خاطر نشان کرد: وجود سامانه های گردشگری به کاهش واسطه گری، واقعی شدن قیمت ها و استاندارد سازی کمک شایانی خواهد کرد.
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26797
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.