• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون برای مقابله با موج هشتم کرونا

  • کد خبر : 26782
  • 12 دی 1401 - 17:57
لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون برای مقابله با موج هشتم کرونا

دکتر رضانیا اظهار کرد: اعلام موارد ابتلا به سویه‌های جدید کرونا از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زنگ خطر را برای آغاز موج هشتم کرونا در کشور به‌ صدا درآورد.

به گزارش کیشوندنیوز، دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت کیش در جمع مسئولین واحدها که در راستای برنامه ریزی جهت پیشگیری از موج هشتم کرونا برگزار شد  اظهار کرد: اعلام موارد ابتلا به سویه‌های جدید کرونا از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زنگ خطر را برای آغاز موج هشتم کرونا در کشور به‌ صدا درآورد.

وی تاکید کرد: مهمترین ویژگی سویه‌هایXBB و BQ۱ این است که سرعت انتشار بالایی دارند و روش برای تشخیص در کیش، انجام آزمایش در مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی بصورت (RAPID) ودر  بیمارستان کیش بصورت (  (PCRبعد از ویزیت پزشک میباشد.

این مسئول گفت: با توجه به آن‌که انتقال‌پذیری بیماری ناشی از سویه‌های جدید بیشتر از سویه‌های قبلی است، باید تمهیدات لازم برای آمادگی بیشتر اندیشیده شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: هر چند مدتی  است که در کیش موارد ابتلای به کرونا نداشتیم اما متاسفانه با مشاهده سویه های جدید در کشور و وضعیت کرونا در کشورهایی مانند ژاپن، آمریکا، سنگاپور و کشورهای اروپایی باید آمادگی لازم در این زمینه داشته باشیم .

وی اظهار داشت:ماهیت و راه پیشگیری از این سویه‌های جدید، مشابه راهکارهای مقابله با سویه‌های قبلی است و می‌توان با راهکارهای ساده‌ای مانند ماسک زدن، شستشوی مرتب دست‌ها، شرکت نکردن در تجمعات، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از ابتلا به آن‌ها پیشگیری کرد و همچنین کیشوندان باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود بر اساس دشتورالعملها اقدام نمایند.

دکتر رضانیا گفت: بر اساس مسئولیت ذاتی این مرکز اقدامات لازم توسط پرسنل بهداشتی درمانی در راستای پایش و نظارت بر صنوف و اطلاع رسانی  صورت گیرد.

وی تاکید کرد :با توجه به باز بودن مدارس، دانشگاه ها ،مراکز آموزشی و … ،نظارت و آموزش و اطلاع رسانی  بر این اماکن الزامی و با جدیت پیگیری شود. تمامی ادارات نهادها و ارگانها باید بر تاکید رعایت پروتکل های بهداشتی بر مجموعه تحت امر خود اقدام کنند. کلیه مطبها ، کلینیک ها و داروخانه ها باید  طبق دستورالعمل زمان شیوع کرونا عمل کنند . نحوه کار در پایگاه مراقبتهای مرزی هوایی و دریایی باید با دقت بیشتری انجام شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26782
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.