• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

گواهینامه بین المللی سه فرودگاه کشور در آینده نزدیک صادر می شود

  • کد خبر : 26700
  • 26 آذر 1401 - 22:57
گواهینامه بین المللی سه فرودگاه کشور در آینده نزدیک صادر می شود

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: گواهینامه بین المللی سه فرودگاه کشور هم اکنون مراحل نهایی خود را سپری می کند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد محمدی بخش در آیین اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاه جزیره کیش اظهار کرد: این جزیره پس از زاهدان و بندرعباس سومین فرودگاه دارای گواهینامه بین المللی را در اختیار گرفته و تا پایان سال سه مورد دیگر نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور از ۲ سال قبل آیین نامه تطبیق خدمات و زیرساخت های فرودگاه های کشور بر اساس گواهینامه بین المللی را ابلاغ کرده است افزود: در آینده شرط فعالیت فرودگاه های کشور داشتن این گواهینامه ها خواهد بود.

محمدی بخش افزود: فرودگاه کیش تا کنون بالاترین نمره را در استانداردهای مورد نیاز این گواهینامه را در بخش های مختلف از جمله زیرساخت های فنی و ابنیه ای، دستگاه های ناوبری، برج مراقبت، تسهیل خدمات بار و مسافر، ایکس ری و گیت ها را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه هوانوردی در حوزه مسافری، بار، هلیکوپتری و ورزش های هوایی و جانبی از جمله رویکردهای سازمان هواپیمایی است که جزیره کیش با توجه به پتانسیل های موجود می تواند یکی از فرودگاه های الگو در این زمینه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین اظهار کرد: فرودگاه کیش این گواهینامه را با پیاده سازی ۳۵ دستورالعمل فرودگاهی در ۶ حوزه عملیاتی، فرایندی و اسنادی کسب کرده است.

وی افزود: لازم است به منظور حفظ این استانداردها و ارتقای گواهینامه آموزش پرسنل و افزایش سطح کیفی خدمات بار و مسافر در اولویت شرکت فرودگاه و بنادر جزیره کیش باشد.

هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26700
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.