• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مخبر: هرمزگان روزهای خوبی در پیش دارد

  • کد خبر : 26245
  • 15 آبان 1401 - 10:04
مخبر: هرمزگان روزهای خوبی در پیش دارد

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: هرمزگان با سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خوب و با تلاش‌ها و مصوبات ویژه‌ در مورد آن روزهای خوبی در پیش رو دارد و دغدغه استفاده از مدیران بومی و نیز نیروهای هرمزگان در کشور نیز مورد توجه است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور شب گذشته در جلسه شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: کشور در یک نقطه خوبی قرار گرفته و گره‌های سخت را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان این که در گذشته در فروش نفت و بازگرداندن پول آن به کشور مشکلاتی وجود داشت و موضوع کرونا نیز بر شرایط تحمیل شده بود و عملا درآمدهای کشور جوابگوی نیاز و بودجه جاری کشور هم نبود و استقراض صورت می‌گرفت، عنوان داشت: دشمن به این شرایط دل بسته بود که بتواند فشار را هر روز و هر لحظه به مقدار بیشتری بر مردم ما تحمیل کند و خداوند کمک کرد دولتی انتخاب شد که بتواند بر پاره‌ای از این مشکلات فائق بیاید و درصدد رفع مشکلات دیگر نیز باشد.

معاون اول رییس جمهور، بخشی از طراحی‌های کنونی دشمن برای ایجاد مشکل در کشور را نیز ناامید شدن آنان از طراحی‌های گذشته آنان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امروز در بحث ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری، گام‌های بلند برداشته شده است و نگاه به داخل و ظرفیت‌های داخل بوده و اداره کشور را به اخم و لبخند هیچ کسی منوط نکرده‌ایم.

مخبر به ظرفیت‌های عظیم سواحل مکران اشاره و گفت: از سواحل شرقی استان هرمزگان تا چابهار و این نعمت خدادادی در سراسر جنوب کشور از خوزستان تا بوشهر و هرمزگان و تا سیستان و بلوچستان، همه و همه فرصت‌های عظیمی است که باید برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و از این برکت خدادادی نهایت استفاده را ببریم.

وی نقش و جایگاه ایران در ترانزیت منطقه‌ای را یادآور شد و گفت: همه نگاهها به نقش ایران در منطقه است و مهم‌ترین باراندازهای ترانزیتی کشور در استان هرمزگان قرار گرفته است و همه کشورهای پیرامونی، از اعضای CIS و روسیه نگاهشان به این ظرفیت ترانزیتی کشور است.

مخبر بر اهمیت توسعه ریلی مسیر شمال – جنوب نیز تأکید و همچنین بر افزایش سرعت این شبکه ریلی نیز به عنوان ضرورتی برای آینده یاد کرد و گفت: معادن کشور ظرفیت دیگری هستند که باید در مورد بهره برداری مناسب از آنها اقدام و جلوی خام فروشی را نیز حتی الامکان بگیریم.

وی بهبود وضعیت درآمدی دولت در نیمه دوم سال را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از ابتدای این دولت تلاش کردیم تا کشور با درآمدهایش اداره کنیم و کاری به دارایی‌های آن نداشته باشیم و این گام بلند برداشته شده است و ما هر کاری را در دولت بدون همراهی و حضور جدی مردم نمی‌توانیم انجام دهیم.

مخبر تأکید کرد:مدیران در سطح کشور باید عزم ملی داشته و نگاهشان به امور متوجه ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای باشد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به توان بازدارندگی نظامی ایران، تصریح کرد: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد و به همین خاطر به سمت فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای رو آورده تا با فشار بر معیشت مردم، القائات خود را پیش ببرد اما تلاش ما در دولت و مردم‌داری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها سبب خنثی شدن این تهدیدات خواهد بود.

مخبر به سهم هرمزگان در توسعه کشور نیز اشاره و قول داد تا مشکلات استان را که در این جلسه از سوی نماینده ولی فقیه، نمایندگان استان در مجلس و استاندار در زمینه‌های مختلف مطرح شده را در تهران پیگیری و نتایج را به اطلاع مردم استان برساند.

معاون اول رییس جمهور در پایان عنوان کرد: هرمزگان با سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خوب و با تلاش‌ها و مصوبات ویژه‌ در مورد آن روزهای خوبی در پیش رو دارد و دغدغه استفاده از مدیران بومی و نیز نیروهای هرمزگان در کشور نیز مورد توجه است و تأکید داریم که پروژه‌های درون استان در حد امکان توسط پیمانکاران بومی انجام گیرد و در این زمینه رصد لازم از سوی بخش‌های مختلف انجام شود.

پایان پیام/
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26245
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.