• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

طرح واکسیناسیون فلج اطفال به روش خانه به خانه در جزیره کیش اجرا خواهد شد

  • کد خبر : 2624
  • 20 دی 1395 - 7:20
طرح واکسیناسیون فلج اطفال به روش خانه به خانه در جزیره کیش اجرا خواهد شد

در جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال در کیش مقرر شد واکسیناسیون فلج اطفال به روش خانه به خانه از ۲۵ تا ۲۹ دی در جزیره کیش اجرا خواهد شد

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال گفت: به منظور دستیابی به پوشش صد در صدی ایمن سازی کودکان زیر۵ سال ایرانی و اتباع خارجی همه نیروها باید بسیج شوند.
رضانیا افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال از حدود ۲۰ سال قبل یعنی از سال ۱۳۷۳ به صورت خانه به خانه اجرا شد و خوشبختانه در طی چند سال اخیر تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری فلج اطفال گزارش نشده است که گواهی بر موفقیت طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در سطح کشور است.
وی گفت مرحله اول  طرح از ۹۵/۱۰/۲۵  آغاز و تا  ۹۵/۱۰/۲۹  ادامه خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: برای اجرای این طرح به همکاری تمامی دستگاهها نیاز هست و بدین جهت مقرر گردید استفاده از نیروهای داوطلب هلال احمر، بیمارستان ، بسیج و بهزیستی مطرح گردد .
رضا نیا اظهار داشت: دراین عملیات  بیش از ۳۵ تیم سیار، ۱۲ پایگاه ثابت، ۲۰ نیروی پشتیبان در ۸ حوزه عملیاتی شرکت خواهند کرد. در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوارکی استفاده می شود و کلیه کودکان متولد ۲۵ دیماه  ۱۳۹۰ به بعد واکسینه می شوند.
موارد مورد تاکید و مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد : با بیمارستان کیش ،بهزیستی ، هلال احمر ، بسیج در خصوص نیروی داوطلب برای طرح هماهنگ شود ، برنامه ریزی برای اطلاع رسانی از طریق نصب بنر ، پلاکارد ، انجام مکاتبه با ائمه جماعات در خصوص اطلاع رسانی طرح از تریبون نماز جمعه و مساجد ، تهیه ابلاغ مسئولین و ناظرین طرح و…
در ضمن کلاس آموزشی جهت پرسنل درگیر طرح پنج شنبه مورخ ۹۵/۱۰/۲۳ در سالن شهید همت مرکز سلامت جامعه بوعلی برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2624
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.