• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امام جمعه کیش: نظم جهانی در حال تغییر و قدرت آمریکا در حال افول است

  • کد خبر : 26231
  • 13 آبان 1401 - 21:30
امام جمعه کیش: نظم جهانی در حال تغییر و قدرت آمریکا در حال افول است

امام جمعه کیش گفت: نظم کنونی جهانی در حال تغییر و قدرت استکبارجهانی در حال افول و انحطاط است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی، یاد و خاطره نوجوان شهید محمد حسین فهمیده و ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش آموز و روز نوجوان گرامی داشت و اظهار کرد: آمریکا و استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان دشمن نظام وجمهوری اسلامی از تلاش برای ضربه زدن به ما دست برنداشته و تمام توان خود را در این راه به کار گرفته است.

وی افزود: تحرکات دشمن بر علیه ایران از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ باحمایت آمریکا شکل گرفته و مسئله حکومت مردمی جای خود را به یک حکومت ظالم پادشاهی داد.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه دشمن با غائله تجزیه طلبی، تقویت گروهک ها، حمایت از منافقان، و تحمیل ۸ سال جنگ با حمایت کشورهای مختلف تلاش بر نابودی جمهوری اسلامی و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران را داشته و امروز نیز به شکلی دیگر در این مسیر تلاش مذبوحانه ای را آغاز کرده است تاکید کرد: فتنه های کوی دانشگاه، تقلب در انتخابات، گرانی بنزین و فوت یک خانم در ماه های اخیر که موجب تاثر ما نیز شد از جمله تلاش های دشمن برای ایجاد ناآرامی در ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن برای ما دایه مهربانتر از مادر شده است افزود: ۴۳  سال پیش جوانان اقتدار آمریکای جنایتکار را با تسخیر لانه جاسوسی شکستند و نشان دادند که تنها راه پیروزی در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت است، هر جا که ایستادیم، مقاومت کرده و قوی عمل کردیم پیروز شدیم و هر زمان که عقب کشیدیم و کوتاه آمدیم دشمن جلو آمده و مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرد.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد نظام ما نباشد و ما می خواهیم ایران مقتدر و عزیز باشد زیرا خداوند وعده پیروزی در مقابل دشمن را داده است.ادامه داد: امروز دشمن زمان را برای رسیدن به خواسته های خود کوتاهتر کرده است و زمان فتنه افروزی خود را از ۱۰ سال به ۴ سال رسانده و نقشه سوریه سازی برای ایران را در سر دارد.

وی افزود: دشمن در سوریه با ایجاد اغتشاش و شورش موجب شد تا هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شوند و امروز در تلاش است تا در ایران اسلامی نیز با ایجاد اغتشاش سوریه سازی کند.

حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به دیدار دانش آموزان با مقام معظم رهبری افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مسئولیت دانش آموزان و دانشجویان در این برهه از زمان را بسیار حساس و پر اهمیت دانسته و هدف اصلی از برگزاری ۱۳ آبان را تکریم آنان و قدرشناسی از دانش آموزان و دانشجویان برشمردند.

وی افزود: رهبری فرمودند چالش مبارزه با استکبار مربوط به دیروز و امروز نیست و آمریکا و همدستانش همواره سعی کرده اند ملت ایران را بخود همراه کرده و مانند سوریه و عراق و دیگر کشورها تحت سلطه خود درآورند که موفق نشدند و ملت ایران مشت محکمی بر دهان آن ها کوبیدند.

امام جمعه کیش توصیه رهبری به دانش آموزان را مراقبت از خود در برابر فتنه های دشمنان عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید مراقب کسانی که با دشمن همنوایی می کنند باشند و آن ها را ارشاد و توجیه کنند و صف خود را از صف آن ها جدا کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به اینکه نظم فعلی جهانی در حال تغییر و قدرت استکبار جهانی در حال افول و و انحطاط است تصریح کرد: نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است و باید جایگاه جمهوری اسلامی را در این نظم جدیدجهانی مشخص کنیم تا در جایگاه مهمی حضور داشته باشد.

بی نیاز با بیان اینکه امروز مهمترین پیام ما به دشمنان، پیام مقاومت جمهوری اسلامی در برابر استکبار است افزود: قدرت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی از غرب در حال انتقال به آسیا است و ما باید برای نقش آفرینی در این نظم جهانی آماده باشیم.

 امام جمعه کیش به پاسخ رئیس جمهوری ایران به رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور ناتوان و معلول ذهنی و جسمی آمریکا در سخنرانی خود به آزاد کردن مردم ایران اشاره کرده بود که حجت الاسلام رئیسی در پاسخ وی گفت « مردم ایران ۴۳ سال پیش از دست شما آزاد شدند و آزادانه زندگی کردند و از این آزادی دفاع خواهند کرد.»

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید مراقب باشد این روزها صدای شکستن زانوی خود را خواهد شنید ادادمه داد: آمریکا دیگر قدرت اول جهان نبوده و در سراشیبی انحطاط و سقوط قرار دارد و با ایجاد بحران های مختلف در منطقه تلاش می کند تا چند صباحی بیشتر بماند.

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی آنقدر قدرت دارد که شما نمی توانید در مورد آن اظهار نظر کنید و ضربه بزنید و باید منتظر ضرب شست نظام باشید باید حواستان به حرف هایی که می زنید باشد.

پس از اقامه نماز، نمازگزاران با تجمع در مقابل مصلی کیش، با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر عزت، اقتدار واستقلال جمهوری اسلامی  و ایستادگی در برابر دشمن تاکید کرده و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و دانش آموز را گرامی داشتند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26231
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.