• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ضرغامی: تمدید ۲ ساله معافیت مالیاتی هتل‌ها/ ۱۰ هزار شاغل صنایع‌دستی بیمه می‌شوند

  • کد خبر : 26062
  • 27 مهر 1401 - 12:12
ضرغامی: تمدید ۲ ساله معافیت مالیاتی هتل‌ها/ ۱۰ هزار شاغل صنایع‌دستی بیمه می‌شوند

وزیر میراث فرهنگی خبر داد که معافیت مالیاتی هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در جلسه شورای اقتصاد به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از مهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه جلسه هیأت دولت که امروز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه برگزار شد گفت: دولت در روزهای اخیر دو مصوبه ارزشمند در حوزه کاری این وزارتخانه داشته است. در شورای اقتصاد با حضور رئیس جمهور درخواست وزارتخانه مبنی بر تمدید دو ساله معافیت مالیاتی مراکز اقامتی، هتل‌ها و تأسیسات گردشگری بررسی و با وجود اینکه بار مالی قابل توجه داشت به تصویب رسید.

وی گفت: کرونا در دو سال اخیر آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری و مراکز اقامتی وارد کرد و تأسیسات در این دو سال از معافیت استفاده نکردند پس باید به مدت دو سال این معافیت تمدید می‌شد. قرار بود مراکز اقامتی که از سال ۹۵ به قبل تأسیس شده اند ۵۰ درصد و مراکزی که از سال ۹۵ به بعد تأسیس شده اند به صورت صد در صد از مالیات معاف شوند.

ضرغامی بیان کرد: دستور دیگر رئیس جمهور شروع اقدام برای بیمه ده هزار نفر از فعالان صنایع دستی بود. بیمه صنایع دستی شاید مهمترین نیاز فعالان ما در سراسر کشور است. فعالانی که درآمد خوب و کسب و کار قابل توجهی دارند مشکلی برای بیمه همکارانشان ندارند. اما بخش زیادی از فعالان صنایع دستی هستند که از طبقه فرودست جامعه هستند.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: هفتاد درصد از این فعالان خانم‌های سرپرست خانوار هستند که مشکل بیمه دارند. با بسیاری از آنها در محل کارشان ملاقات داشته ام. اتفاقات آنها در جریان کارشان زیاد است و چون بیمه نیستند دچار آسیب می‌شوند. رئیس جمهور دستور داد بیمه این ده هزار نفر که رقم بالایی است انجام شود. این اقدام می‌تواند در رونق بخشی تولید صنایع دستی و دلگرمی عزیزان ما مفید باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26062
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.