• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تعیین تکلیف ساختمانهای فاقد پایان کار در کیش

  • کد خبر : 25896
  • 03 مهر 1401 - 11:43
تعیین تکلیف ساختمانهای فاقد پایان کار در کیش

معاون معماری و شهرسازی شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از تعیین تکلیف ساختمان های فاقد پایان کار و الزام مالکان به دریافت سند های ثبتی خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، علیرضا طبی مسرور معاون معماری و شهرسازی این شرکت با بیان اینکه  جزیره زیبای کیش می تواند در زمینه استاندارد سازی فعالیت های شهرسازی الگوی سایر مناطق آزاد کشور باشد اظهار داشت: ما در راستای وظایف ذاتی خود و حفظ حقوق شهروندان ، همچنین فراهم کردن زمینه دریافت سند های ثبتی برای سرمایه گذاران ، فعالیت های نظارتی دقیقی را جهت شناسایی ساختمان های فاقد پایانکارو الزام مالکان به طی روال قانونی و دریافت مجوزهای لازم آغاز کرده ایم.

به گفته وی جهت دریافت سندهای ثبتی طی روال قانونی و دریافت گواهی نامه های متعدد از جمله  پایان کار الزامی است که متاسفانه برخی مجموعه ها در کیش این روند را طی نکرده و فاقد اسناد ثبتی هستند.

طبی مسرور در خصوص مراحل اصولی آغاز عملیات اجرایی مجموعه ها و ادامه فعالیت تا مرحله صدورپایان کار گفت: برای استاندارد سازی فرایند ساخت و ساز تشکیل یک گروه ضابطه مند در زمینه های شهرسازی و توجه به قوانین بالادستی ضروری است تا پس از دریافت زمین با طی مراحل مریوطه  و بهره مندی از مهندسان در تخصص های چهارگانه معماری، سازه، برق و مکانیک نقشه های مورد نیاز تهیه و طی فرایندهای قانونی، کنترل های مورد نیاز در نهایت پروانه ساخت صادر شده و عملیات اجرایی پروژه ها تحت نظارت مهندسان ناظر آغاز شود.

طبی مسرور افزود: پس از اتمام عملیات ساختمانی از جمله سفت کاری و نازک کاری و رعایت استانداردهای لازم در زمینه اصول ایمنی و آتش نشانی مالکان می توانند با درخواست کتبی خود را جهت دریافت پایانکار به معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات ارائه کنند تا با انجام روال قانونی پاینکار صادر شده و امکان تفکیک واحد ها و صدور سند ثبتی فراهم شود.

معاون معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات اظهار داشت: متاسفانه در سال های قبل و بنا به دلایل نامشخص برخی سرمایه گذاران انگیزه ای جهت دریافت پایانکار نداشته و این امر موجب بروز خساراتی برای ذینفعان و ارائه شکایات متعددی شده است. از این روز شرکت حسب وظیفه ذاتی خود این املاک را شناسایی کرده و تلاش می کند تا  با پیگیری های مستمر مالکان را به طی مراحل قانونی جهت دریافت پایانکار ملزم نماید.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حقوق شهروندان افزود: با توجه به اینکه تعیین تکلیف ساختمانهای فاقد پایانکار و سند ثبتی یکی از مطالبات مهم مردمی بوده است،  در صورت عدم همکاری مالکان جهت دریافت پایانکار،  این روند از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

طبی مسرور در پایان با اعلام اینکه به ساختمان های فاقد پایانکار ، مجوز انشعاب آب و برق نیز داده نمی شود از ساکنان و سرمایه گذاران خواست تا از خرید و فروش املاک فاقد پایانکار که به تبع آن تاییدیه های ایمنی و استاندرد های لازم را نیز ندارند خود داری کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25896
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.