• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

وضعیت کیش مناسب نیست/ گلایه از دخالت پایتخت‌نشینان در تصمیمات جزیره/ تأکید بر انتصاب مدیران توانمند و ثبات مدیریتی

  • کد خبر : 25865
  • 26 شهریور 1401 - 16:24
وضعیت کیش مناسب نیست/ گلایه از دخالت پایتخت‌نشینان در تصمیمات جزیره/ تأکید بر انتصاب مدیران توانمند و ثبات مدیریتی

امام جمعه کیش گفت: تأثیرگذاری شخصیت‌ها، دستگاه‌ها و جریان‌های پایتخت نشین در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های کیش یکی از مشکلات است که امیدواریم به صورت ساختاری حل بشود و اختیارات لازم به منطقه آزاد کیش داده شود.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه در ابتدا به ظرفیت‌های موجود در کیش پرداخت و گفت: جزیره کیش اولین و مهم‌ترین منطقه آزادی است که همه اختیارات آن در دست خود منطقه آزاد است، تنها جزیره‌ای که اولویت اول آن گردشگری است و ظرفیت‌های بالای گردشگری در این جزیره وجود دارد.

وی بین‌المللی شدن کیش را یک ظرفیت مهم برشمرد و افزود: کیش پیشانی جمهوری اسلامی و دروازه گفتمان جمهوری اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، تجارت، اقتصاد، گردشگری، علمی، ورزشی و.. به جهان است و باید در عرصه بین‌المللی نقش آفرینی کند.

امام جمعه کیش وجود نیروی انسانی دلسوز و توانمند، حضور متعدد سرمایه‌گذاران، ظرفیت بالای درآمدزایی، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در گذشته، وحدت مردم و عدم وجود اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای را از جمله ظرفیت‌های دیگر کیش بیان کرد که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت و شکوفایی شود.

وی در ادامه به معضلات و مشکلات جزیره کیش هم پرداخت و عنوان کرد: علیرغم همه این ظرفیت‌ها وضعیت فعلی کیش در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری مناسب نیست و امیدواریم با همت مسئولین و همراهی مردم و این وضعیت را تغییر دهیم.

بی‌نیاز افزود: دنبال مسبب این مشکلات نیستیم و اولیت این است که مشکلات را شناسایی و  برای حل آنها برنامه ریزی کنیم، این مشکلات تناسب با ظرفیت‌های کیش ندارد و شایسته و در شأن کیش نیست.

وی به طرح‌های نیمه تمام زیاد در کیش اشاره کرد و گفت: طرح نیمه کاره یعنی هدر رفت سرمایه در جامعه اسلامی است و موانع برای بهره‌برداری کامل از این طرح‌ها باید برطرف شود.

امام جمعه کیش عدم ثبات مدیریتی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: همه از این بی‌ثباتی رنج می‌بریم، از دولتمردان تقاضا داریم که ثبات مدیریتی در جزیره کیش ایجاد کنند، افراد مناسب و کارآمد انتخاب کنند و برای چندین سال به آنها فرصت بدهند، در کمتر از ۲ سال سه مدیرعامل تغییر می‌کند، اگر توانمند نیستند چرا آنها را انتخاب می‌کنید و اگر توانمند هستند چرا تغییر می‌دهید؟ آیا با این وضع انتظار دارید که رکود اقتصادی کیش حل شود؟

وی بیان داشت: تأثیرگذاری شخصیت‌ها، دستگاه‌ها و جریان‌های پایتخت نشین در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های کیش یکی از مشکلات است که امیدواریم به صورت ساختاری حل بشود و اختیارات لازم به منطقه آزاد کیش داده شود.

بی‌نیاز به موضوع خصوصی‌سازی کیش ایر پرداخت و گفت: مردم در بخش حمل و نقل و خط هوایی و خصوصی سازی کیش ایر ناراضی هستند و باید این مشکلات حل شود، بازگشت کیش ایر به کیش در حال پیگیری است و باید برای آن کار اساسی کرد تا از امکانات و پتانسیل آن برای رونق کیش استفاده شود.

فقدان بیمارستان تامین اجتماعی عدم وجود پزشکان متخصص کافی، عدم توجه به صنعت سلامت و درمان،  وضعیت آموزش و پرورش، واگذاری‌های نامناسب چه در زمین و چه در خدمات، فقدان طرح جامع فرهنگی و نبود پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و تجاری، عدم اعمال قوانین مناطق آزاد و حذف برخی مشوق‌های اقتصادی و تجاری، هزینه‌های بالای زندگی و حقوق نامتناسب، وجود آسیب‌های اجتماعی، عدم توجه به قشر ضعیف و کم درآمد، رکود گردشگری و اقتصادی، توسعه نامتوازن، فقدان چشم‌انداز و طرح جامع اماکن مذهبی و مساجد نیمه کاره از جمله مواردی بودند که امام جمعه جدید کیش به آنها پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25865
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.