• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

کمبود ۵۰ کلاس درس در کیش جبران شد

  • کد خبر : 25788
  • 16 شهریور 1401 - 19:28
کمبود ۵۰ کلاس درس در کیش جبران شد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کمبود ۵۰ کلاس درس در این جزیره با استفاده از ساختمان های در اختیار این سازمان جبران شد.

به گزارش کیشوندنیوز، یاسر شاه پیری اظهار داشت: با توجه به کمبود زیرساخت های آموزشی این جزیره تامین ۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پس از برنامه ریزی های مختلف این کلاس ها از محل ۲ ساختمان در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش به صورت ضرورت تامین شده و هم اکنون در حال بهسازی و استانداردسازی آنها برای حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هستیم.

وی با بیان اینکه این جزیره هم اکنون دارای ۲۴ مدرسه دولتی است که ساختمان و اراضی تمام آنها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است یاد آور شد: با این ۲ ساختمان تعداد مدارس دولتی جزیره به ۲۶ باب می رسد.

شاه پیری یادآور شد: همچنین از تیرماه سال جاری بهسازی و تعمیر ۲۴ مدرسه قبلی این جزیره با همکاری معاونت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، شرکت عمران، آب و خدمات و اموزش و پروش آغاز شده و اکنون این طرح از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به منظور جبران کمبود فضای فیزیکی مدارس کیش، در برنامه بلند مدت نیز ساخت هشت مدرسه از محل اعتبارات معاونت های فرهنگی و عمرانی سازمان منطقه آزاد، تعهدات انبوه سازان و سرمایه گذاران و خیران مدرسه ساز در دستور کار قرار گرفته که عملیات احداث ۲ مورد انها در قالب ۳۶ کلاس در انجام است.

۶ مدرسه دیگر نیز مقدمات آغاز عملیات احداث انها در حال انجام بوده و انتظار می رود با همت جدی سرمایه گذاران و انبوه سازان در عمل به تعهدات تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری از این کلاس ها برای جبران سرانه در این جزیره باشیم.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه  دولتی و خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25788
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.