• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تلاش مذبوحانه پهلوی برای کشف حجاب با مقاومت مردم شکست خورد/ عبرت های بسیاری در تاریخ گذشتگان نهفته است

  • کد خبر : 2571
  • 18 دی 1395 - 7:44
تلاش مذبوحانه پهلوی برای کشف حجاب با مقاومت مردم شکست خورد/ عبرت های بسیاری در تاریخ گذشتگان نهفته است

امام جمعه موقت کیش با اشاره به تلاش های مذبوحانه رژیم پهلوی در کشف حجاب گفت: تلاش های رژیم منحوس پهلوی برای کشف حجاب و تغییر تاریخ ایران اسلامی با مقاومت مردم و رهبری امام راحل(ره) با شکست مواجه شد.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رحمان یوسف پور امام جمعه موقت کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش گفت: امام علی(ع) به فرزند خود امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: اگر چه در میان گذشتگان نبودم اما در اخبار و آثار آنان به قدری مطالعه کرده و تجربه کسب کرده ام که گویی با آن ها زندگی کرده ام.
وی با بیان روایتی از امام حسن(ع) ولادت این امام همام را تبریک گفت و افزود: امام معصوم می فرمایند کسی که خصلتش تقوی، سرشتش احسان و خلق و خویش بردباری و صبوری باشد محبوب همه خواهد بود.

خطیب جمعه موقت کیش با گرامی داشت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی و میرزا تقی خان امیر کبیر، شهادت پر افتخار شهدای هسته ای کشورمان شهیدان احمدی روشن و علی محمدی را به جامعه علمی و اسلامی ایران تسلیت گفت.
وی به شهادت ۶۰ تن شهدای مظلوم هویزه و شهید علم الهدی اشاره کرد و افزود: ذرات خاک پاک هویزه به شهادت مظلومانه و رشادت های این شهیدان و ۱۷ دانشجوی شهید هویزه گواهی می دهند.

حجت الاسلام یوسف پور با یادآوری وقایع ۱۹ دی سال ۵۶ و قیام خونین مردم سلحشور، علما، مراجع و طلاب حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: به دنبال درج مقاله توهین آمیز ساواک در روزنامه اطلاعات مردم قم قیام کردند و بدون ترس از تهدیدات دشمن و با رهبری امام استوار حرکت کرده و به جایگاه رفیعی دست یافتند.
وی همچنین به تلاش های ناموفق رژیم منحوس پهلوی در تغییر الفبای ملت ایران در سال ۱۳۱۴در دیدار با آتاتورک برای کشف حجاب و تغییرتعطیلات از جمعه به یک شنبه اشاره کرد و افزود: آن ها با تمام تلاش برای بی حجابی زنان مسلمان ایرانی و علی رغم کشتار مردم در مسجد گوهر شاد به موفق نشدند تا خواست های نادرست خود را محقق کنند.

امام جمعه موقت کیش همچنین با بیان اینکه هر حرکتی تنها در زمان مناسب اهمیت لازم را دارد اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) گروهی به نام توابین با شیون و زاری به خون خواهی اباعبدالله و یاران با وفای وی برخواستند اما هر کاری باید در زمان خود انجام شود تا ثمره مفیدی در بر داشته باشد.

وی با تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: روایات بسیاری از ائمه معصومین (ع) در بیان فضیلت های این بانوی مکرمه اسلام ودخت گرامی امام موسی کاظم (ع) روایت شده است و ملاصدرا در این خصوص گفته است” هر زمان در مسائل علمی به مشکلی برخورد می کردم با حضور در مزار حضرت معصومه(س) و خواندن دو رکعت نماز پاسخ مشکل خود را می یافتم»
حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به اهمیت خلقت انسان اظهار کرد: خداوند بارها در قرآن کریم فرموده است که این زمین و آسمان ها را عبث و بیهوده نیافریده است.
وی ادامه داد: خداوند جهان را برای آرامش و آسایش انسان خلق کرده و است و هدف از آفرینش جهان را شناخت و معرفت انسان به خدای تعالی در ابتدا و سپس امتحان وابتلاء انسان و در نهایت دست یابی به رضای الهی و عبادت خالق از سوی بندگان قرار داده است.
امام جمعه کیش به دو روایت از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: امام معصوم فرموده است که” بهترین برادران دینی تو کسانی هستند که خطای تورا نادیده بگیرند و خوبی های تورا پیوسته یاداوری کنند. همچنین فرمودند” عیب برادر دینی خود را در خلوت بیان کن که در این صورت وی را آراسته ای” .

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام والمسلمین یوسف پور و باحضور مردم مومن جزیره کیش در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

 

منبع : کیش پرس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2571
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.