• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ساخت ۴۰ واحد مسکونی توسط مجمع سازندگان و نوآوران کیش در منطقه زلزله زده سایه‌خوش

  • کد خبر : 25538
  • 25 مرداد 1401 - 18:59
ساخت ۴۰ واحد مسکونی توسط مجمع سازندگان و نوآوران کیش در منطقه زلزله زده سایه‌خوش

دبیر مجمع سازندگان و نوآوران کیش از ساخت ۴۰ واحدمسکونی در منطقه زلزله زده سایه خوش هرمزگان خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، دبیرکل مجمع سازندگان و نوآوران کیش در جمع خبرنگاران در خصوص حذف ماده ۱۰ قانون مالیات برارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: معافیت در پرداخت مالیات یکی از مزایای مناطق آزاد بود که در دولت قبل این مزیت از مناطق آزاد گرفته شد، اما با دستور وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به حذف و برگشت مزیت های مناطق آزاد می توان امیدوار بود که رویکرد دولت سیزدهم به این مناطق یک رویکرد مثبت است که این موضوع باید از دستگاه ها و سازمان های ذیربط پیگیری شود.
طهمورث قاسمی بیان کرد: چالش هایی که وجود دارد امروزه به دست تصمیم سازان بوجود آمده و در بین تصمیم گیران نظام و دولت مانعی وجود ندارد که باید با گفتمان سازی و همکاری دستگاه های خصوصی و دولتی این چالش ها را برطرف نمود.
وی با بیان این موضوع که مناطق آزادی هستند که دارای استانداردهای لازم نیستند گفت: در سال های گذشته مناطقی مجوز گرفته اند که دارای استانداردهای لازم نبوده و همین امر باعث شده که تصمیم سازان رویکرد مثبتی نسبت به مناطق آزاد نداشته باشند که یکی از نتیجه آن از بین رفتن معافیت های مالیاتی است که جدیدا با لایحه ای که صادر شده معافیت های مالیاتی از ۲۰ سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده است که وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه فراکسیون دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.
قاسمی در ادامه در خصوص مالیات بر حقوق کارمندان نیز افزود: با پیگیری های صورت گرفته، وزیر اقتصاد و دارایی قول دادند که در نامه ای مکتوب به رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر معافیت مالیاتی حقوق کارکنان مناطق آزاد باشند، منتها این موضوع نیز باید از طریق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان ها به عنوان متولیان این امر پیگیری شود و از این فرصت نیز استفاده کرد.
وی یادآور شد: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بخش خصوصی و دولتی جزیره کیش در صدد هستیم از فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور استفاده کرده و برخی مزیت های قانونی این مناطق را به عنوان یک اصل در این برنامه قرار دهیم.
دبیرکل مجمع سازندگان و نوآوران کیش در پایان افزود: مجمع سازندگان و نوآوران کیش در جهت حمایت از مناطق محروم اطراف منطقه ازاد کیش هزینه ساخت ۴۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سایه خوش هرمزگان را قبول کرده و اقدامات اولیه آن در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25538
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.