• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کاهش ۴۹ درصدی جرائم سایبری در کیش

  • کد خبر : 25507
  • 21 مرداد 1401 - 21:12
کاهش ۴۹ درصدی جرائم سایبری در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کاهش چشمگیر جرائم سایبری در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، سرهنگ علی اصغر جمالی در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار با اصحاب رسانه کیش با تسلیت ایام الله دهه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: حضرت زینب (س) با پیام رسانی و روشنگری وقایع کربلا اولین خبرنگار جامعه اسلام است.

وی با تاکید بر قاطعیت، صداقت، اطلاع رسانی صحیح به عنوان ویژگی های یک خبرنگار که در حضرت زینب(س) به خوبی دیده می شود افزود: الگوبرداری از ایشان می تواند به خوبی تببین کننده رسالت خبرنگاری باشد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه امنیت در جامعه حاصل نمی شود مگر پیش از هر چیز امنیت روانی بر جامعه حاکم باشد افزود: امنیت روانی جامعه به عنوان یک امنیت پایدار حاصل تعامل پلیس، رسانه ها و تمامی دستگاه ها و نهادها در جامعه است.

وی امانتداری، صداقت در انتشار خبر، بصیرت و شناخت، حمایت از حق و حقیقت و جلوگیری از نشر باطل و هم افزایی را از دیگر شاخصه های مهم رسانه برشمرد و تاکید کرد: جهاد تبیین یکی از مهمترین مواردی است که امروز جامعه به آن نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند و این مهم محقق نمی شود مگر با هم افزایی.

سرهنگ جمالی افزود: رسانه ها در مراحل قبل، حین و اجرای هر طرح می توانند پلیس را در به ثمر رسیدن طرح و نتیجه بخش بودن آن یاری دهند.

اجرای ۴۲۴ طرح انتظامی

وی به اجرای ۴۲۴ طرح در حوزه های انتظامی، تخصصی و دریابانی پلیس در ۴ ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در مدت زمان یاد شده شاهدافزایش ۶ درصدی سرقت بودیم که با اجرای طرح های پلیسی ۹ درصد افزایش کشف سرقت ها و افزایش ۴۵ درصدی دستگیری سارقان محقق شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش به شناسایی و دستگیری باند سارقان کابل و دستگیری ۲۰ سارق در این رابطه اشاره و تاکید کرد: هم افزایی رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق همچنین همکاری مردم موجب موفقیت در دستگیری این سارقان بود.

کشف ۹۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر

اجرای ۵۰ طرح در حوزه مواد مخدر و برخورد با توزیع کنندگان کلان و خرده فروشان موجب کشف ۹۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۴ ماهه ابتدای سال جاری بود که جمالی به آن اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های پلیس در حوزه مواد مخدر موجب انهدام سه باند توزیع مواد مخدر، دستگیری ۷ عامل اصلی قاچاق، ۲۰قاچاقچی و جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان  در جزیره کیش شد.

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات در سال جاری

وی همچنین با بیان کاهش ۳۸ درصدی تصادفات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از ابتدای سال تشریح کرد: ۳۸ تصادف جرحی، ۵۹ تصادف خسارتی و یک فوتی در سال جدید اتفاق افتاده و در مجموع ۹۸ مورد تصادف از سوی پلیس راهور گزارش شده است.

۷۲ هزار اعمال قانون در حوزه ترافیک یکی از علت های کاهش ۳۸ درصدی تصادفات سال جاری است که سرهنگ جمالی به آن اشاره کرد و افزود: اعمال قانون در سال جدید ۲۸ درصد رشد داشته و موجب بازدارندگی و کاهش تصادفات بوده است.

کاهش ۴۹ درصدی جرائم سایبری در کیش

کاهش ۴۹ درصدی جرائم سایبری در کیش و ثبت ۳۶ مورد جرم در این حوزه از دیگر مواردی است فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن اشاره کرد و افزود: این میزان کاهش نشان دهنده بلوغ رسانه ای و شناخت فضای مجازی توسط مردم است که موجب شده کمتر در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار شوند.

وی همچنین تاکید کرد: ۸۶ درصد جرائم صورت گرفته در حوزه سایبری توسط پلیس کیش در سال جاری کشف شده است.

۱۸۶ مورد پرونده مرتبط با کلاهبرداری، اخلال در نظام بانکی و پولی و اختلاس از جمله جرائم مالی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان آن تاکید کرد: عمده جرائم مربوط به کلاهبرداری و خیانت در امانت بوده که پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است.

کشف ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۱۴ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم انواع آبزیان، کشف ۳۵ هزار تور صیادی غیرمجاز، دستگیری ۳۳۱ نفرقاچاقچی و کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال که به گفته فرمانده انتظامی کیش مبدا و مقصد هیچ یک از شناورهای کالای قاچاق جزیره کیش نبوده است همچنین کشف ۴۴ فروند شناور در این رابطه از دیگر مواردی است که سرهنگ جمالی به آن ها اشاره کرد و از افزایش ۵۰ درصدی کشفیات و برخوردهای پلیس در این حوزه خبرداد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام ۲۴هزار مراجعه و دریافت خدمات حضوری توسط مردم از در ۴ ماهه ابتدای سال از پلیس اظهار کرد: ۴ هزار و ۹۰۰ مورد از تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ در این مدت زمان منجر به عملیات پلیسی شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25507
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.