• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نخستین دوره مسابقات قهرمانی غواصی آزاد کشور در کیش آغاز شد

  • کد خبر : 25423
  • 09 مرداد 1401 - 22:51
نخستین دوره مسابقات قهرمانی غواصی آزاد کشور در کیش آغاز شد

رقابت های نخستین دوره مسابقات قهرمانی غواصی آزاد ایران با حضور ۲۶ ورزشکار از ۹ استان مختلف کشور در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، این مسابقات درعمق ۴۰ متری آب های جزیره کیش برگزار می شود و در آن غواصان ۹ استان کشور همچون تهران، البرز، هرمزگان، لرستان، اصفهان و کیش برای ثبت بالاترین رکورد دایو بدون فین کشور با هم رقابت کنند.

این مسابقات در راستای برنامه‌های کمیته غواصی آزاد و به منظور توسعه این رشته با عنوان شهدای غواص ویژه گرامیداشت سردار شهید علیرضا شمسی پور در جزیره کیش از عصر روز یکشنبه آغاز شده و به مدت یک روز ادامه دارد.

این مسابقات با همکاری فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی و مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش برگزار می شود.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25423
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.