• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بارش‌های سیل آسا و طوفان شدید در راه هرمزگان است

  • کد خبر : 25366
  • 02 مرداد 1401 - 14:55
بارش‌های سیل آسا و طوفان شدید در راه هرمزگان است

هواشناسی هرمزگان سطح هشدار برای بارندگی‌های سیل آسا در این استان را از نارنجی به قرمز تغییر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، هواشناسی هرمزگان سطح هشدار برای بارندگی‌های شدید در این استان را از حالت نارنجی (اقدام فوری) به قرمز (اقدام فوری و همه جانبه تغییر داد.

در این هشدار قرمز تأکید شده که سامانه مونسونی بارشی شدید از بعد از ظهر دو شنبه تا اواخر وقت جمعه در هرمزگان فعال خواهد بود و سبب بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ و تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و در سطح استان خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه نیز در بندرعباس، بستک، بندرخمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، سیری، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان و میناب اعلام شده است.

در این هشدار قرمز آمده آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و سازه‌های سست و احتمال تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده‌ها و خسارات به محصولات کشاورزی و نخیلات و طغیان رودخانه‌های فصلی از آثار و مخاطرات این سامانه از دوشنبه تا جمعه ۳ تا ۷ مردادماه خواهد بود.

در این هشدار به تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان اعلام توصیه آماده باش شده و از مردم خواسته شده تا از تردد در محورهای استان و نیز از ایستادن در مجاور رودخانه‌ها و ورود بی مهابا به حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ها در ارتفاعات جدا خودداری شود. از مردم خواسته شده تا از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری و نیز از محصولات کشاورزی صیانت شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25366
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.