• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پیشرفت فیزیکی پایانه جدید فرودگاه کیش به ۸۴ درصد رسید

  • کد خبر : 25293
  • 21 تیر 1401 - 1:37
پیشرفت فیزیکی پایانه جدید فرودگاه کیش به ۸۴ درصد رسید

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش هم اکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود و تلاش می شود در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

به گزارش کیشوندنیوز، سعید پورزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این جزیره در حال احداث است اظهار داشت: تلاش می شود در کنار تکمیل عملیات های این طرح مرحله پیش راه اندازی تاسیسات سرد و گرم آن برای رفع ایرادات احتمالی در یک ماه اینده انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون پیمانکاران مختلف این طرح به منظور اتمام عملیات به صورت ۲ شیف شبانه روزی در حال کار هستند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز در صدد است با تزریق اعتبارات مورد نیاز این طرح در در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

پورزادی گفت: این طرح هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و انتظار می رود پس از اتمام و بهره برداری در ۱۵ تا ۲۰ سال اتی تمام نیازهای مسافران داخلی را برآورده سازد و پس از بهره برداری از پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش، طرح تعمیرات پایانه قدیم نیز در دستور کار قرار می گیرد.

سال گذشته نیز میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۵ درصد اعلام شده بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم با واقعی سازی آمار این درصد کاهش داشته اما با تلاش های انجام شده توسط دولتمردان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام شده فعلی رقم واقعی آن است.

ترمینال جدید فرودگاه کیش با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث داراست. طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .

 این پروژه فول مکانیزه شامل ویژگی های اجرایی پیشرفته‌ای است از جمله شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری است که برای کاربردهای عمرانی استفاده می شود و انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد و در رشد و پیشرفت فیزیکی ترمینال تاثیر بسیاری دارد.

این ترمینال شامل سیستم‌های به روز و تجهیزات ناوبری کاملا پیشرفته است، ۱۳ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۶ دستگاه پل تلسکوپی حمل چمدان فول مکانیزه برای ترمینال جدید پیش‌بینی شده است.

طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی  می‌توانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .  استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند.

با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی با فضایی آراسته‌تر به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود.

هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25293
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.