• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

افزایش سهم پرداختی بیمه شدگان تامین اجتماعی در بیمارستان کیش

  • کد خبر : 25264
  • 16 تیر 1401 - 21:12
افزایش سهم پرداختی بیمه شدگان تامین اجتماعی در بیمارستان کیش

رئیس بیمارستان کیش گفت: براساس اعلام تامین اجتماعی هرمزگان مبنی بر اعمال تعرفه‌های دولتی در خرید خدمت درمانی از هجدهم تیر سهم پرداختی بیماران در این بیمارستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان، گفت: براساس تایید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیمارستان کیش دولتی است و باید با تعرفه‌های دولتی خدمات ارائه کند.

دکترمصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش گفت: بیمارستان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و تامین اجتماعی هرمزگان از سال ۹۰ توافق کرده است بر اساس تعرفه خصوصی خرید خدمت کند.

البته قرارداد بین دوطرف از سال ۹۵ هرسال قابل تمدید است و در قرارداد ذکر شده است.

دکتر محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: بیمارستان کیش زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش است و بیمارستان دولتی محسوب می‌شود.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش نیز اعلام کرد: حوزه بهداشت و درمان زیر نظر معاونت اقتصادی است، اما به دلیل اینکه سرپرست این معاونت تازه منصوب شده است و اشراف کامل ندارد بهتر است آقای رجب پور عضو هیئت امنای بیمارستان کیش پاسخ دهد.

آقای رجب پور نیز اعلام کردند در مدت چند ساعت نتیجه را اعلام می‌کنند که تاکنون هیچ اطلاعی به خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش ارائه نکرده اند.

در حدود ۴۰ هزاربیمه شده تامین اجتماعی و با افراد تحت تکفل به بیش از ۸۰ هزار نفر در جزیره کیش زندگی می‌کنند.

براساس قانون سازمان تامین اجتماعی در هر منطقه‌ای که بالای ۲۸ هزارنفربیمه شده تامین اجتماعی وجود داشته باشد باید نسبت به تاسیس درمانگاه اقدام کند.

تامین اجتماعی هرمزگان با سازمان منطقه آزاد کیش بر سر خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان اختلاف نظر دارد و هر دو طرف هم حاضر نیستند راهکاری برای رفع این مشکل ارائه و یا با طرف مقابل به توافق برسند.

مردم جزیره کیش از شنبه ۱۸ تیر که معمولا بیمه شده تامین اجتماعی هستند باید دستکم سه برابر قبل از تغییر تعرفه‌ها از خریدخدمت درمانی کامل به خرید خدمت با تعرفه دولتی هزینه‌های درمانی خود را بپردازند.

تامین اجتماعی مطابق تعرفه دولتی به بیمارستان حق بیمه می‌پردازد و بیمارستان مطابق تعرفه خصوصی از مردم هزینه دریافت می‌کند این ما به التفاوت از سوی مردم باید پرداخته شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25264
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.