• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
9

دهن کجی برخی دانشگاه‌های کیش به مصوبات ستاد بحران

  • کد خبر : 25243
  • 13 تیر 1401 - 11:44
دهن کجی برخی دانشگاه‌های کیش به مصوبات ستاد بحران

برخلاف تاکید ستاد بحران کیش مبنی بر لغو امتحانات حضوری، اما دانشگاه علمی کاربردی امروز هم امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، از روز چهارشنبه ۲۵ خرداد که زمین لرزه ۵٫۳ ریشتری کیش را لرزاند، تاکنون بالای یکصد زمین لرزه در این مناطق به ثبت رسیده است و به عقیده کارشناسان در این مناطق با فعال شدن گسل‌ها شاهد زمین‌لرزه‌های فوج گونه و خوشه‌ای هستیم که حتی تا آخر تیرماه نیز ادامه خواد داشت.

ادامه دار شدن این زمین لرزه‌ها باعث آشفتگی خاطر ساکنان جزیره کیش شده است و عده زیادی تصمیم گرفتند تابستان خود را در جایی به غیر از کیش بگذرانند تا این فوج از بلایای طبیعی پایان یابد و بتوانند به منازل خود بازگردند.

این کوچ اجباری بعد از وقوع زمین لرزه ۵٫۶ ریشتری ۴تیر و زمین لرزه ۶٫۳ ریشتری بامرکزیت بندرخمیر شدت بیشتری پیدا کرد به‌طوری که تا همین الان هم پرواز از جزیره کیش به برخی نقاط کشور به سختی یافت می‌شود.

با این حال ستاد بحران کیش اقداماتی در جهت آرامش کیشوندان و آماده باش جهت وقوع حوادث انجام داد که تاکنون مورد تقدیر بوده و مصوباتی هم در این راستا داشته است که از جمله آن تعطیلی ادارات در روزهای وقوع زلزله و همچنین لغو کلیه امتحانات در دانشگاه‌ها بوده است.

اجرای مصوبات این ستاد در شرایط بحران برای همه دستگاه‌ها و اشخاص امری ضروری است ولی متأسفانه برخی دانشگاه‌های کیش در لحظه به این مصوبات تمیکن نکردند.

این دانشگاه‌ها با قرار دادن صندلی در بیرون از محوطه و فضای باز در این گرمای تابستانی و شرجی کیش قصد برگزاری امتحان را داشتند موضوعی که سوژه کاربران در فضای مجازی هم شد.

با این حال روز گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات حضوری و مجازی این دانشگاه لغو شده است و تاریخ امتحانات پس از اعلام ستاد مدیریت بحران کیش مبنی بر عادی بودن شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

اما روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن رئیس دانشگاه علمی کاربردی در بین دانشجویان به صراحت اعلام می‌کند که مصوبات ستاد بحران برایش لازم الاجرا نیست و باید امتحان برگزار شود.

علیرغم تأکید رئیس ستاد بحران کیش مبنی بر عدم برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها، امروز دوشنبه نیز امتحانات پایان ترم دانشگاه علمی کاربردی به‌صورت حضوری برگزار شد، امری که اعتراض دانشجویان را به‌همراه داشت و برخی از آنها نیز در امتحان حاضر نشدند.

موضوعی که باید با جدیت پیگیری و برخورد شود تا اعتبار ستاد بحران خدشه دار نشود و این ستاد در شرایط بحرانی تنها راهنمای مردم باشد و در این شرایط مردم اسیر شایعات و سردرگمی نشوند.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25243
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.