• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ابطال اخذ مالیات از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد

  • کد خبر : 25030
  • 17 خرداد 1401 - 10:48
ابطال اخذ مالیات از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد

دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش از ابطال دستورالعمل سازمان امور مالیاتی مبنی بر اخذ مالیات از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد از سوی دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، بیان کرد: یک دستورالعملی صادر شد و این دستورالعمل در خصوص نحوه محاسبه مالیات صادر شده است و همچنین اعمال معافیت‌های موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران و این دستورالعمل مغایر با متن ماده ۱۳ تلقی شد و رای دیوان عدالت اداری ناظر بر ابطال این موضوع بود.
طهمورث قاسمی تصریح کرد: ایراد‌های وجود داشت از جمله اینکه در این دستورالعمل خدمات را در کنار تولید تلقی کرده بود و مطلق فعالیت‌های تولیدی طرف توجه بود و بحث دیوان عدالت اداری این است که خدمت را نمی‌توانیم تسهیم کنیم.
وی افزود: خدمت یا در منطقه آزاد است یا خارج از آن و اگر در منطقه آزاد است براساس موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران معاف از مالیات است و اگر خارج از آن باشد مشمول پرداخت مالیات می‌شود.
مشاور فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، گفت: یک ایراد دیگر این بود که ناظر بر مبنا و مبدا هزینه بود و ایراداتی وارد شد که قاعده محاسبه دارای اشکال بود و با روح قانون سازگاری نداشت و اشکالاتی از لحاظ حقوقی و قانونی بوجود می‌آورد و این رای در حقیقت این دستورالعمل را ابطال کرده است.
وی تصریح کرد: این رای دیوان عدالت اداری یک موضوع متفاوت است و بحث این رای ناظر بر دستورالعملی است که براساس فرمولی محاسبه کرده است.
قاسمی افزود: این دستورالعمل ارتباطی با مالیات بر حقوق و دستمزد کارکنان شاغل در مناطق آزاد ندارد، اما امیدواریم از موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران بتوانیم استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25030
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.